اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنایع و معادن:

مشکلات بانکی بخش معدن کشور رفع می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنایع و معادن در امور معادن و صنایع معدنی گفت: مشکلات بانکی بخش معدن کشور به زودی رفع می‌شود.

مشکلات بانکی بخش معدن کشور رفع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وجیه‌الله جعفری پیش از ظهر امروز در همایش کاربردی معدن و صنایع معدنی که در اتاق بازرگانی آذربایجان‌غربی با حضور فعالان این عرصه و مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش معدن کشور با مشکلات بانکی متعددی از جمله بالا بودن نرخ بهره مواجه بود رایزنی‌هایی با بانک مرکزی در این زمینه انجام گرفته و مقرر شد تا هر چه سریع‌تر این مشکل در بخش معدن رفع شود.

وی با تاکید بر استفاده از توان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تصریح کرد: بخش خصوصی باید به سمت سرمایه‌گذاری جدی در بخش معدن پیش رود.

جعفری با بیان اینکه بخش خصوصی با مدیریت قوی باید در این عرصه وارد عمل شود، افزود: شکافی بین اکتشاف تا فرآوری ایجاد شده است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌توان این مشکلات را رفع کرد.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت آذربایجان‌غربی و وجود معادن غنی از سنگ‌های تزئینی در این استان، گفت: 160 نوع سنگ تزئینی در آذربایجان‌غربی مورد شناسایی قرار گرفته است.

جعفری با بیان اینکه 19 هزار نفر در بخش صنایع کانی غیر فلزی در این استان اشتغال دارند، اظهار داشت: وجود معادن طلا، نقره و تیتان سبب رونق اقتصادی این منطقه شده است.

وی بابیان اینکه در صنایع فولاد ماشینی استان 368 واحد صنعتی با اشتغال‌زایی 5 هزار و 912 نفر فعالیت دارند، افزود: با آغاز به کار 269 واحد صنایع فولاد ماشینی زمینه اشتغال 5 هزار و 378 نفر نیز در این بخش فراهم می‌شود.

جعفری گفت: فضای حاکم بر آذربایجان‌غربی فضای کار و تلاش است و فرهنگ توسعه و پیشرفت در بین دست‌اندرکاران این حوزه در استان نهادینه شده است.

معاون وزیر صنایع و معادن در امور معادن و صنایع معدنی با تاکید بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه، افزود: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه می‌توان به مشکلات متعددی فایق آمد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول