اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنج ماه نخست سال جاری صورت گرفت

صادرات 147 میلیون دلاری مواد معدنی از زنجان

خبرگزاری فارس: معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی پنج ماه نخست سال جاری 147 میلیون دلار مواد معدنی از استان زنجان صادر شده است.

صادرات 147 میلیون دلاری مواد معدنی از زنجان

جلال محمدی‌تبار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: 471  فقره درخواست صدور پروانه اکتشاف در پنج ماه نخست سال جاری ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 10 فقره پروانه اکتشاف در استان زنجان صادر شده است، خاطرنشان کرد: 10 فقره گواهی‌نامه کشف نیز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه میزان ذخیره مواد معدنی قطعی اکتشاف شده در استان زنجان 3 میلیون تن برآورد شده است، اضافه کرد: هزینه عملیات‌ تایید شده در بخش معدن نیز 5 میلیارد ریال محاسبه شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صنایع معدنی از جمله فلز روی چهار فقره بوده است، تصریح کرد: در پنج ماه نخست سال جاری از 29 واحد صنایع معدنی روی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بازدید به عمل آمده است.

محمدی‌تبار یادآور شد: در مجموع 45 واحد تولید شمش روی در استان زنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه میزان تولید شمش روی در پنج ماه نخست سال جاری 55 هزار تن برآورد شده است، اضافه کرد: میزان اشتغالزایی واحدهای صنایع معدنی فلز روی 110 نفر است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه میزان اشتغالزایی در بخش معادن 53 نفر است، ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری در این بخش نیز 33 میلیارد ریال اعلام شده است.

وی یادآور شد: میزان صادرات مواد معدنی در پنج ماه نخست سال جاری 147 میلیون دلار محاسبه شده است.

محمدی‌تبار با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش معادن بستگی به تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده دارد، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم تعداد پروانه‌های بهره‌برداری را در سال جاری افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: بخش معادن فرایندهای مختلفی را برای صدور پروانه بهره‌برداری طی می‌کند و ممکن است فرد متقاضی برای دریافت پروانه اقدام نکند.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه عمده برنامه‌های سال جاری در بخش معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان براساس شعار تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی انجام می‌شود، ادامه داد: تحقق شعار سال و عمل به منویات مقام معظم رهبری از جمله اهداف تعریف شده در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

وی اصلاح و مستندسازی فرایندهای انجام کار را یکی از محورهای اصلی برنامه‌ریزی بخش معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان برشمرد و افزود: ایجاد بستر لازم برای اکتشاف مواد معدنی نیز از دیگر محورهای برنامه‌ریزی در این بخش به شمار می‌رود.

محمدی‌تبار به ظرفیت‌یابی مواد معدنی با ارزشی چون طلا و سایر فلزات با ارزش و گرانبها اشاره کرد و یادآور شد: پیگیری و تسهیل خدمات‌رسانی به بهره‌برداران معدنی از دیگر برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری تسهیلات لازم برای اصلاح تجهیزات معدنی از محورهای مهم برنامه‌ریزی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان است، خاطرنشان کرد: حمایت‌های لازم را از بهره‌برداران معدنی می‌کنیم و پیگیر مشکلات آنها هستیم.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اینکه تعداد زیادی از واحدهای معدنی با مشکلاتی چون تامین سوخت مورد نیاز و مشکل یارانه‌ها مواجه هستند، تصریح کرد: بسیاری از تجهیزات این واحدها فرسوده شده است و باید اصلاح و بهینه‌سازی شود.

وی اضافه کرد: عدم اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به بهره‌برداران معدنی نیز از دیگر مشکلات این واحدها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول