اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

بخش معدن در قم باید تقویت شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: بخش معدن در استان قم به توجه بیشتری نیاز دارد و این موضوع یکی از برنامه‌های آتی سازمان صنعت و معدن استان قم است.

بخش معدن در قم باید تقویت شود

یونس عالی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برنامه‌های آتی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اظهار کرد: یکی از طرح‌های آینده این سازمان توجه بیشتر به بخش معدن در استان قم است.

وی ادامه داد: استان قم از لحاظ منابع معدنی غنای خوبی دارد اما استفاده خوبی از این ظرفیت نشده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه 110 معدن فعال در استان قم وجود دارد گفت: از 68 ماده معدنی که در کشور وجود دارد، 27 نوع آن در استان قم موجود است.

وی ابراز داشت: در معادن استان قم کانی‌هایی مانند منگنز، طلا، مس، سنگ آهن، هماتیت، آهک، گچ، مرمریت، گرانیت و شن و ماسه دیده می‌شود که ارزش اقتصادی خوبی دارند.

عالی‌پور با اشاره به عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در بخش معدن عنوان کرد: در طول دولت نهم و دهم 131 پروانه اکتشاف از بخش معدن استان قم صادر شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت 76 اجازه برداشت برای معادن مختلف در استان قم صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه اشتغال در حوزه معدن می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری استان تاثیرگذار باشد خاطر نشان کرد: در دولت نهم 198 نفر و در دولت دهم 280 نفر در استان قم در حوزه معدن مشغول به کار شدند که این تعداد حداکثر ظرفیت استان نیست و باید میزان اشتغال در این بخش افزایش پیدا کند.

وی ابراز داشت: در دولت نهم و دهم همچنین 72 گواهی کشف از معادن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم صادر شده است.

عالی‌پور ادامه داد: سرمایه‌گذاری در بخش معدن نیز در دولت دهم در مقایسه با دولت نهم دو برابر شده است که این عدد باید در آینده نزدیک به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول