اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

381 معدن آذربایجان‌غربی در حال بهره‌برداری است

خبرگزاری فارس: معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی 381 معدن در حال بهره‌برداری و 266 معدن در حال اکتشاف دارد.

381 معدن آذربایجان‌غربی در حال بهره‌برداری است

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی‌اکبر طاهری پیش از ظهر امروز در همایش کاربردی معدن و صنایع معدنی که در اتاق بازرگانی آذربایجان‌غربی با حضور فعالان این عرصه و مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه تاکنون فقط 40 درصد از سطح استان آذربایجان‌غربی برای اکتشاف مواد معدنی واگذار شده است، و فقط در پنج درصد از سطح واگذار شده عملی، اکتشافی صورت گرفته است، ولی بیش از یک میلیارد و 250 میلیون تن ذخایر معدنی در 49 نوع از 68 نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور در آذربایجان‌غربی است.

وی تصریح کرد: از این تعداد 38 نوع مواد معدنی در مرحله بهره‌برداری و 12 نوع آن در حال اکتشاف است.

طاهری افزود: کشف بیشترین ذخایر طلای کشور در استان، وجود ذخایر بزرگ تیتان، ذخایر ارزشمند و متنوع از انواع سنگ‌های تزئینی در بیش از 80 رنگ و 15 نوع در جای جای استان، پتانسیل‌های باریت با وزن مخصوصی 4.2 گرم بر مترمکعب و به بالا و ... نوید غنای استان از نظر تنوع مواد معدنی و پتانسیل‌های معدنی است.

وی اعلام کرد: این دستاوردهای عظیم و توسعه آفرین حاصل نتایج اکتشاف اغلب سطحی بوده و بخش مهمی از ذخایر معدنی استان در دل زمین نهفته است و نیاز اساسی به شناسایی و اکتشاف دارند.

آذربایجان‌غربی با 381 معدن در حال بهره‌برداری و 266 معدن در حال اکتشاف و 7 هزار و 500 نفر شاغل مستقیم در بخش معدن، سالانه هفت میلیون تن استخراج مواد معدنی دارد.

مواد معدنی موجود از نظر تنوع تعداد پروانه‌های اکتشاف و بهره‌برداری و میزان ذخایر مکشوفه در رتبه‌های سه تا هفت کشور قرار دارد ولی از نظر میزان تولید و سرمایه‌گذاری در جایگاه متوسط قرار دارد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول