اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن مازندران:

نخستین موزه معدن کشور در مازندران احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران از پیگیری این سازمان برای احداث نخستین موزه معدن کشور در سوادکوه خبر داد.

نخستین موزه معدن کشور در مازندران احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، مرتضی هاشم‌پور بعدازظهر امروز در جمع فعالان صنعت، معدن و تجارت سوادکوه بر لزوم امکان سنجی توسط مسئولان مختلف صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های مازندران شد و گفت: شناسایی استعدادها و مشکلات فعالیت‌های صنعتی و معدنی شهرستان‌های استان مازندران باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با اشاره به این مطلب که معدن ذغالسنگ کنیج کلا به عنوان نخستین معدن زغال در کشور است، گفت: رگه‌های زغال از منطقه کنیج‌کلا زیراب شروع و به سمت آلاشت امتداد یافت.

هاشم‌پور به پیگیری سازمان صنعت، معدن و تجارت برای راه‌اندازی موزه معدنی کشور در سوادکوه اشاره کرد و افزود: پیگیری‌هایی برای نامگذاری معدن کنیج کلا زیراب به عنوان نخستین موزه معدن کشور هستیم.

وی امکان‌سنجی برای فعالیت‌های صنعتی و معدنی را از اولویت‌های مهم توسعه ذکر کرد و گفت: طرح‌های قابل توجه و راکد را برای اجرایی‌کردن طرح‌ها، برنامه‌ریزی شود.

هاشم پور به لزوم استفاده از تریبون نماز جمعه برای نهادینه کردن مفاهیم تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: مسئولان ادارات و نهادهای صنعت، معدن و تجارت استان مازندران به صورت هفتگی گزارش فعالیت‌ها را در نماز جمعه بیان می‌کنند.

هاشم‌پور بر توجه همزمان به مشکلات و نیز جهش‌ها و پیشرفت‌ها تاکید کرد و یادآور شد: از تولیدکنندگان برتر به صورت ماهانه در ادارات صنعت و معدن شهرستان‌ها تقدیر شود.

این مسئول صنعتی و معدنی مازندران به 10 برابر شدن صادرات صنعتی و معدنی مازندران نسبت به پنج سال گذشته اشاره کرد و گفت: صادرات مازندران در پنج سال قبل 35 میلیون دلار بود که پیش‌بینی ما برای سال جاری به بیش از 300 میلیون دلار می‌رسد.

وی افزود: در پنج ماهه اول امسال 165 میلیون دلار صادرات صنعتی و معدنی از مازندران انجام شده است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول