اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

صنایع معدنی در خدمت سیاست‌های توسعه‌ قرار گیرد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: صنایع معدنی همراه با اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی در خدمت سیاست‌های توسعه‌ای استان قرار گیرد.

صنایع معدنی در خدمت سیاست‌های توسعه‌ قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه عبادالله اکبری پیش از ظهر امروز در همایش کاربردی معدن و صنایع معدنی که در اتاق بازرگانی آذربایجان‌غربی با حضور فعالان این عرصه و مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان‌غربی از نظر تنوع مواد معدنی، سنگ‌های تزئینی، ذخائر استراتژیک طلا و تیتان، پدیده‌های ژئوتوریسم و در نهایت کامل بودن اغلب زنجیره‌های تامین صنایع معدنی یکی از شاخص‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: به یقین شاید بتوان گفت این پتانسیل قابل توجه که همواره از آن در طی سال‌های گذشته صرفاً با عنوان پتانسیل یاد شده زمانی می‌تواند در چرخه عظیم تولید ملی سهیم شود که تمام حلقه‌های این زنجیر بهم پیوسته را به ویژه در مراحل ابتدایی  تقویت کند.

اکبری افزود: وجود منابع معدنی متنوع زمانی می‌تواند به توسعه اقتصادی استان منجر شود که واحدهای فرآوری و صنایع معدنی مرتبط با این ذخایر در استان راه‌اندازی شود.

وی صنایع معدنی را یکی از حوزه‌های دارای بالاترین ارزش افزوده در جهان عنوان کرد و گفت: علاوه بر این باید ارزش افزوده حاصل از صنایع معدنی که طبق ارزیابی‌های علمی و اقتصادی یکی از حوزه‌های دارای بالاترین ارزش افزوده در جهان است همراه با اشتغال‌زایی و محرومیت زدایی در خدمت سیاست‌های توسعه‌ای استان قرار گیرد.

اکبری خاطرنشان کرد: بر این اساس در سفرهای دور دوم و سوم هیئت دولت به استان یکی از تقاضاهای مصرانه بخش خصوصی و نخبگان دانشگاهی احداث واحدهای فرآوری مواد معدنی در استان بود که منجر به دستورات صریح و فوری رئیس جمهور به استاندار و وزیر وقت صنایع و معادن شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در این زمینه تا کنون تمهیدات موثری اندیشیده شده که برخی از این اندیشه‌ها به مرحله عمل نیز در آمده است.

اکبری ادامه داد: در این راستا صدور پروانه بهره‌برداری معدن و جواز تاسیس واحد فرآوری تیتان قره‌آغاج ارومیه، تکمیل زنجیره فرآوری طلا در طلای آق‌دره، احداث واحد تولید طلای زره شوران، تعریف شهرک سنگ در شمال استان، اخذ مجوز حمایت دولتی از احداث پنج فقره واحد مدرن و بزرگ، بازیافت سنگ‌های تزئینی در شمال و جنوب استان اجرایی شده است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول