اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دی‌ماه سال‌جاری صورت می‌گیرد

برگزاری همایش مداحان در اردبیل

خبرگزاری فارس: مسئول بنیاد دعبل از برگزاری همایش مداحان کشور در دی‌ماه سال‌جاری در اردبیل خبر داد.

برگزاری همایش مداحان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علی آهی شنبه‌شب در سومین همایش بسیج مداحان و شعرای شهرستان کاشان در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان اظهار داشت: شاعر باید با تاریخ آشنا باشد و خودش را در زمان امام قرار دهد تا بتواند شعر بگوید.

وی افزود: شاعر باید خود را در زمان ولادت و شهادت قرار دهد تا بتواند شعر درستی بگوید و کسی که می‌خواهد از فردی تعریف کند باید مقام علمی بالایی نیز داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه، مداح و شاعر باید بتواند شعر را کالبدشکافی کند بیان داشت: برخی از شعرها به لحاظ معانی و برخی دیگر به لحاظ ادبی مشکل دارند.

آهی، کار مداحی و شاعری را نیازمند سپری نمودن دوره‌های آموزش‌ عمومی و اختصاصی دانست و خاطرنشان کرد: شاعر و مداح باید ادبیات عقیدتی، مقتل و تاریخ را بدانند.

وی، یکی از مشکلات این بخش را کپی‌برداری برخی از شاعران اعلام کرد و به برخی از آسیب‌های شعر و مداحی نیز اشاره کرد.

مسئول بنیاد دعبل افزود: در کشور امام زمان(عج)، انجمن‌های ادبی زیادی وجود دارد، ولی انجمنی که در آن دفاع از مکتب شریعت محمدی شود و شعر عقیدتی در آن نقد و بررسی شود، وجود ندارد.

آهی در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد صنف مداحان تأکید کرد و گفت: خیلی از مداحان به دلیل عدم تشکیل صنف نتوانسته‌اند تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه بعد از چهار سال پیگیری برای پوشش بیمه مداحان نتیجه‌ای حاصل نشد ابراز داشت: این در حالی است که هنرپیشگان و نوازندگان تحت پوشش وزارت ارشاد بیمه شدند.

مسئول بنیاد دعبل در ادامه اختصاص قطعه‌ای به نام قطعه روضةالحسین برای مداحان شهرستان کاشان را ضروری دانست و از شهردار و فرماندار شهرستان کاشان درخواست کرد برای این امر اهتمام داشته باشند.

آهی از اختصاص خانه‌ای قدیمی توسط شهردار تهران در خیابان فخرآباد برای تأسیس خانه مداحان تهران خبر داد و گفت: با تأسیس خانه مداحان طی دو سال گذشته برنامه‌های مداحان تهران در خانه مداحان برگزار می‌شود.

وی یکی از اقدامات خانه مداحان تهران را ادامه تحصیلات در دانشکده علمی و کاربردی اعلام کرد و گفت: با موافقت وزارت علوم مداحان می‌توانند در کنار فعالیت مداحی به تحصیلات خود برای اخذ فوق‌دیپلم و لیسانس ادامه دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان نیز در این مراسم از برگزاری آزمون مداحان شهرستان‌های کاشان، اردستان، خور و بیابانک و آران و بیدگل در هفته آینده خبر داد و یادآور شد: در پایان این آزمون برای مداحان شرکت‌کننده کد رسمی مداحی صادر می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: یکی از شرایط حضور مداحان در کاروان‌های حج و زیارت داشتن کد رسمی مداحی است.

سومین همایش بسیج مداحان و شعرای شهرستان کاشان شنبه‌شب گذشته با حضور شاعران و مداحان اهل بیت(ع) شهرستان کاشان در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان با حضور معاون استاندار اصفهان و فرماندار کاشان و نیز سایر مدیران شهرستان کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول