اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کانون مداحان همدان:

آموزش مداحی در کشور سیر دانشگاهی به خود بگیرد

خبرگزاری فارس: عضو کانون مداحان استان همدان در نشست مشترک با رئیس سازمان تبلیغات کشور گفت: آموزش مداحی در کشور سیر دانشگاهی به خود بگیرد.

آموزش مداحی در کشور سیر دانشگاهی به خود بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی روحی ظهر امروز در نشست مشترک با رئیس سازمان تبلیغات کشور با اشاره به فعالیت کانون مداحان استان در سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: این کانون کارگاه‌های آموزشی متعددی را در باب مداحی برگزار می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری همایش سالانه شعر هیئت و زیبایی‌شناسی مداحی به میزبانی همدان، عنوان کرد: این همایش امسال نیز برای دومین بار مورد توجه قرار گرفت.

عضو کانون مداحان استان همدان با بیان اینکه کانون مداحان استان و کشور بیشتر در نقد مداحی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: این مقوله سبب شده دستگاه‌های موازی در زمینه مداحی گوی سبقت را از این کانون بربایند.

وی بر لزوم تشکیل کارگروه تخصصی در زمینه تهیه و ارائه خوراک فکری به مداحان اعم از اشعار آیینی، تصنیف و ملودی‌ها در همدان صحه گذاشت.

روحی با اشاره به مطرح بودن سبک و نوحه‌های مداحان استان همدان در سطح کشور، ابراز کرد: آموزش مداحی در کشور سیر دانشگاهی به خود بگیرد.

دبیر شورای هیئت‌های مذهبی استان همدان نیز با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی استان همدان بیش از 300 سال سابقه دارند، اظهار کرد: این هیئت‌ها از زمان ستمشاهی رضاشاه تا امروز فعالیت‌ خود را گسترش داده و غنا بخشیده‌اند.

محمد بهمنی با اشاره به فعالیت چشمگیر هیئت‌های مذهبی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به فعالیت 2 هزار هیئت مذهبی در استان همدان اشاره کرد و گفت: در همدان 485 هیئت ثبت شده فعالیت دارند که زیر نظر شورای هیئت‌های مذهبی هستند.

وی با اشاره به کمک‌های مردمی به هیئت‌های مذهبی در همدان، عنوان کرد: هیئت‌های مذهبی همدان خودجوش و مردم‌محور هستند.

بهمنی با اشاره به برگزاری جشن نیمه شعبان در بیش از 37 منطقه شهر همدان به همت هیئت‌های مذهبی، خاطرنشان کرد: در همدان هیئت‌هایی داریم که در دهه محرم بالغ بر 20 میلیون تومان هزینه می‌کنند.

وی با اشاره به انسجام هیئت‌های مذهبی در استان خطاب به رئیس سازمان تبلیغات کشور خواستار کمک‌رسانی به هیئت‌های مذهبی در راستای حفظ انسجام کنونی شد.

دبیر شورای هیئت‌های مذهبی استان همدان با بیان اینکه هر هیئت مذهبی باید یک مبلغ روحانی نیز داشته باشد، ابراز کرد: دشمن در هجمه به کشور از هر راهی وارد شد موفق نبود اما اینک از راه هجمه به شعائر دینی و مذهبی ورود کرده که این روند نیازمند توجه خاصی است.

وی خواستار ادغام هیئت‌های مذهبی جوان و پیر در همدان شد و بر لزوم بهره‌گیری از تجربیات پیرغلامان حسینی نیز تأکید کرد.

بهمنی در پایان سخنان خود خواستار دیدار هیئت‌های مذهبی استان همدان با مقام معظم رهبری شد و عنوان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همه اقشار با رهبری دیدار داشته‌اند که هیئت‌های مذهبی استان نیز خواستار این مهم هستند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول