اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با امضای تفاهم‌نامه‌ای صورت می‌گیرد

جذب مداحان دانش‌آموز نیشابوری در کانون مداحان خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: قائم مقام کانون مداحان و شاعران مذهبی خراسان‌رضوی از امضای تفاهمنامه با آموزش و پرورش برای جذب مداحان دانش‌آموزی توسط این کانون خبر داد.

جذب مداحان دانش‌آموز نیشابوری در کانون مداحان خراسان‌رضوی

به گزارش فارس از نیشابور، حسین اسداللهی‌مقدم ظهر امروز در پنجمین مجمع عمومی مداحان و شاعران مذهبی شهرستان نیشابور در مهدیه، اظهار کرد: این مداحان دانش‌آموز هشت سال با نظارت کانون مداحان در آموزش و پرورش آموزش داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مداحان دانش‌آموز پس از اتمام دوران تحصیل نیز عضو کانون بوده و همچون دیگر اعضا ارتباط دارند.

اسداللهی‌مقدم افزود: از هفت مرداد ماه به مدت یک هفته امتحانات ترم نخست این دوره آموزشی برای عمومی شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: ترم دوم آموزشی تخصصی مداحان بعد از ماه مبارک رمضان به‌ مدت سه ماه برگزار می‌شود.

قائم مقام کانون مداحان و شاعران مذهبی خراسان‌رضوی گفت: بعد از دوره مذکور و بر اساس آئین‌نامه، سطح‌بندی مداحان، صدور کارت دائم مداحان به‌صورت کشوری صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای شناسایی مداحان کارت موقت صادر شده است، خاطرنشان کرد: از این تاریخ به بعد تمام مداحان دارای کارت شناسایی اجازه اجرای برنامه دارند.

قائم مقام کانون مداحان و شاعران مذهبی خراسان‌رضوی برگزاری 24 جلسه هیئت رئیسه کانون مداحان و شاعران مذهبی از ابتدای شروع تاکنون خبر داد و بیان داشت: در 1.5 سال گذشته پرونده 50 نفر از مداحان به دلیل نبود رابطه با کانون باطل شده است.

رئیس کانون مداحان و شاعران مذهبی نیشابور تاکید کرد: فرم مصاحبه مداحی باید توسط تمام مداحان تکمیل شود.

اسداللهی مقدم گفت: در دستورالعمل ابلاغی از تهران در طرح دسته‌بندی، مداحان کانون مداحان به چهار سطح ستایش‌گر، ذاکر، مداح و پیرغلام تقسیم می‌شوند.

وی رفتارها، صحبت‌ها و نوع زندگی مداحان اهل‌بیت(ع) را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: 293 نفر به مدت سه ماه در کلاس‌های آموزشی ترم اول کانون مداحان نیشابور حضور پیدا کردند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول