اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

مداحان و شعرای آیینی کردستان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) طی مراسمی از مداحان و شعرای آیینی استان کردستان تجلیل به عمل آمد.

مداحان و شعرای آیینی کردستان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در مراسم تجلیل از مداحان و شعرای آیین استان کردستان در سنندج، دفاع از اسلام و ولایت را مهم‌ترین وظیفه مداحان دانست و گفت: حساسیت فعالیت این قشر وظیفه آنها را در برابر جامعه اسلامی سنگین‌تر می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: مداحان راویان خاطرات و وقایع صحنه‌های حماسی عظیم در تاریخ اسلام هستند و ترویج سیره اهل بیت مهم‌ترین وظیفه و نقش مداحان است.

وی افزود: این راویان جنگ و حماسه بایستی اخلاق و ادب مداحی را رعایت کرده و آن را توفیق عنایت شده از اهل بیت(ع) دانسته و در جهت نشر هر چه بیشتر سیره معصومان در جامعه تلاش کنند.

وی با تاکید بر نقش مداحان در مقابله با جنگ نرم افزود: در این جنگ نابرابر از زبان گویای مداحی می‏‌توان تمام پیام‏‌های فرهنگی، تربیتی، عقیدتی و سیاسی انقلاب اسلامی را به مردم منتقل کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان اظهار کرد: مودت اهل بیت(ع) و تأسی از سیره این بزرگواران مسیر کمال و سعادت انسان‌ها را فراهم می‌کند و با شناخت سیره و مکارم خاندان رسول‌الله(ص) می‌توانیم تعالی و عزت جامعه اسلامی را تضمین کنیم.

حجت‌الاسلام شاهردوی از به‌روز بودن در امر مداحی و شعر آیینی و پاسخگویی به نیازهای جامعه به عنوان عواملی نام برد که می‌تواند در تأثیرگزاری آثار ارائه شده توسط مداحان و شعرای آیینی بیافزاید.

وی در بخشی دیگر از سخنان خویش به نزدیک شدن روز جهانی قدس و لزوم حضور حداکثری اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی دشمن‌شکن اشاره کرد و افزود: بدون شک مداحان و شعرای آیینی می‌توانند در این عرصه زمینه‌ساز مشارکت و حضور حداکثری مردم باشند.

حجت‌الاسلام شاهرودی خاطرنشان کرد: حفظ وحدت و انسجام در جامعه اسلامی از جمله راه‌کارهایی است که همواره توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کرده است و باید همواره مدنظر قرار گیرد.

در پایان این مراسم نیز از 25 نفر از مداحان و شعرای آیینی استان کردستان با هدایایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول