اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد:

آسیب‌های مداحی در گچساران در حداقل قرار دارد

خبرگزاری فارس: رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت برطرف کردن آسیب‌های مداحی گفت: آسیب‌های مداحی در گچساران در حداقل قرار دارد و تلاش برای صفر شدن این آسیب‌ها لازم است.

آسیب‌های مداحی در گچساران در حداقل قرار دارد

مازیار قشقایی ظهر امروز در حاشیه برگزاری دوره‌ آموزشی دانسته‌های مداحی در گچساران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد در راستای آماده‌سازی مداحان برای ماه محرم برنامه‌های جامع و مطلوبی در دست اجرا دارد.

وی یادآور شد: برنامه‌های ماه محرم باید در راستای تبیین فلسفه قیام امام حسین (ع)، احیای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز برگزار شود.

برگزاری دوره‌ آموزشی دانسته‌های مداحی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر ضرورت شناخت آسیب‌های مداحی و برنامه‌ریزی برای برطرف کردن این آفت‌ها بیان داشت: آسیب‌های عزاداری در گچساران در حداقل قرار دارد و لازم است با برنامه‌ریزی مناسب آسیب‌های موجود در اشعار و مداحی‌ها به صفر برسد.

قشقایی عنوان داشت: برنامه دوره آموزشی دانسته‌های مداحی با حضور رئیس اداره تشکل‌های دینی کشور در شهرستان‌های یاسوج، کهگیلویه و گچساران برگزار شد.

وی افزود: در این دوره فنون مداحی، بایدها و نبایدهای مداحی، آسیب‌شناسی مداحی و اطلاعاتی در زمینه مقاتل امام حسین(ع) پیش از ماه محرم به مداحان انتقال داده شد.

قشقایی تصریح کرد: ابعاد برگزاری جلسه شناسایی وضعیت علمی و عملی مداحان کهگیلویه و بویراحمد از سوی سازمان مرکز بود.

وی ادامه داد: بر اساس این اطلاعات سطح علمی و عملی مداحان ما برای امسال ارزیابی شده و بر اساس آن در زمینه تولید و توزیع اقلام فرهنگی، کتاب و سی‌دی برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری می‌شود.

قشقایی از تداوم برگزاری کلاس‌های مستمر و برنامه‌ریزی قبل از محرم برای آمادگی کامل مداحان کهگیلویه و بویراحمد در ماه محرم خبر داد.

رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بعد از این دوره و بر اساس آئین‌نامه، سطح‌بندی مداحان صورت می‌گیرد.

قشقایی با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار مداحان در تبیین و تشریح اهداف قیام عاشورا و لزوم بهره‌گیری از اهداف این نهضت تاریخی، کار مداحان در هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی را برافراشتن با صلابت پرچم ولایت‌مداری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برای احیا و تقویت فرهنگ عاشورایی باید مداحانی با بصیرت و ولایی تربیت شوند، ابراز داشت: کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد در این راستا برنامه‌ریزی‌های مستمر و مطلوبی در طول سال دارد.

قشقایی افزود: جایگاه مداحان در مراسم‌های عزاداری اهل بیت(ع) بسیار مهم و والا بوده و سبب استحکام اعتقادات مردمی و شناساندن اهل بیت(ع) به مردم است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول