اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نیمه مهر امسال

مداحان چهارمحال و بختیاری کارت شناسایی می‌گیرند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری نخستین آزمون تخصصی اعطای کارت شناسایی به مداحان استان در نیمه مهر امسال خبر داد.

مداحان چهارمحال و بختیاری کارت شناسایی می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمد میربد ظهر امروز در دیدار با مداحان این استان اظهار داشت: به‌ منظور سازماندهی، تقویت و اصلاح امور مداحان، برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت مداحی و نظارت صحیح بر عملکرد ذاکران اهل بیت، نخستین آزمون تخصصی اعطای کارت شناسایی به مداحان استان چهاردهم مهر به صورت همزمان در تمام مراکز شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آزمون اعطای کارت شناسایی مداحان در دو مرحله کتبی و مصاحبه برگزار می‌شود، افزود: اعضای کانون مداحان و دارندگان گواهی‌نامه مراکز آموزشی مداحی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

میربد تاریخ اسلام، مقتل شناسی، احکام و زندگینامه ائمه معصومین را از مواد آزمون کتبی اعطای کارت شناسی مداحان برشمرد و تصریح کرد: کمیته تشخیص صلاحیت تخصصی مداحان در مرحله دوم این آزمون، توانایی شرکت‌کنندگان را در زمینه اجرای مدیحه سرایی، آوا و نغمه‌شناسی، آشنایی با شعر و نغمات آیینی و قرائت قرآن و ادعیه بررسی می‌کند.

وی زمان نام‌نویسی برای شرکت در این آزمون را تا ششم مهر اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندانی که تاکنون موفق به عضویت در کانون مداحان استان نشده‌اند نیز می‌توانند تا یک هفته قبل از برگزاری آزمون اعطای کارت شناسایی برای نام‌نویسی در کانون مداحان و شرکت در این آزمون به ادارات تبلیغات اسلامی در مراکز شهرستان‌ها مراجعه کنند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: کارت‌های شناسایی پذیرفته‌شدگان در این آزمون بر اساس توانایی و شرایط پیش‌بینی شده با عناوین ستایشگر، ذاکر و مداح صادر و در اختیار ذاکران اهل بیت قرار می‌گیرد.

میربد با بیان اینکه پیرغلامان بالای 60 سال برای دریافت کارت شناسایی نیازی به شرکت در آزمون ندارند، افزود: کارت‌های شناسایی این گروه از مداحان به زودی صادر می‎شود.

وی با اشاره به مزایای صدور کارت شناسایی برای ذاکران اهل بیت (ع) گفت: امکان استفاده مداحان از کارگاه‌های آموزشی، ایجاد زمینه مناسب برای پیگیری اهداف صنفی مداحان، سطح بندی مداحان بر اساس توانایی و شئون حرفه‌ای و فعال‌تر شدن افراد اثرگذار در امر مداحی استان از مزایای صدور کارت شناسایی برای ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول