اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از کنگره شهدای روحانی

غوغای مداحی موذن‌زاده / تجلیل از استاندار سابق

خبرگزاری فارس: کنگره شهدای روحانی استان اردبیل با مداحی سلیم موذن‌زاده مداح شهیر عالم تشیع حال و هوای خاص پیدا کرده و مشتاقان سراپا گوش شدند تا از فضای معنوی بهره بگیرند.

غوغای مداحی موذن‌زاده / تجلیل از استاندار سابق

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کنگره شهدای روحانی استان اردبیل که در حسینیه ثار‌الله این شهر ظهر امروز با حضور خیل عظیمی از عاشقان برگزار شد حاشیه‌های جالبی داشت که به بیان گوشه‌ای از‌ آن می‌پردازیم.

* در هوای سرد و پاییزی اردبیل ساعت 8:30 صبح در حالی که بسیاری از شرکت‌کنندگان در طول مراسم سرپا ایستاده بودند از یادمان شهدای روحانی پرده‌برداری شد که در این یادمان کوشیده شده بود گنبد و محرابی احداث شود تا نمادی از شهدای روحانی باشد که در توضیح فنی این بنا دقایقی شهردار اردبیل در بین سخنان دبیر این کنگره به ایراد سخن و توضیح پرداخت.

* دبیر این کنگره حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر و امام جمعه اردبیل چندین بار در طی سخنان خود از سید حسین صابری استاندار سابق اردبیل که اوایل هفته جاری تودیع شد به خاطر تلاش و کوشش در برگزاری این کنگره قدردانی کردند و حتی دبیر کنگره اعلام کرد که به صورت کتبی و شفاهی از وی دعوت به عمل آمده بود تا در این مراسم شرکت کند اما به دلیل مشغله کاری عذر خواست.

* گنبد احداث شده در این یادمان دارای هشت ستون به نشانه هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین عکس شهدای روحانی است که در کنار این گنبد نمادی به شکل محراب طراحی شده که در بالاسر آن کتاب باز شده‌ای نیز طراحی شده است.

* مراسم با 20 دقیقه تاخیر با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و مجری برنامه نیز هراز چند گاهی در بین سخنرانی دعوت‌شدگان سعی می‌کرد شعری را به زبان ترکی و گاه فارسی قرائت کند.

* در این مراسم که بیش از سه ساعت به طول انجامید بسیاری از شرکت‌کنندگان منتظر مداحی سلیم موذن‌زاده بودند که وی در آخرین لحظات به مداحی پرداخت که برنامه وی با استقبال حاضران مواجه شده و به دنبال این برنامه ضیافت ناهاری نیز برای حاضران تدارک دیده شده بود.

* در مسیر منتهی به برگزاری مراسم و خیابان‌های اطراف عکس 38 شهید روحانی نصب شده بود و در هر ستون حسینیه ثارالله اردبیل نیز عکس سرداران شهید به چشم می‌خورد.

* در این مراسم علاوه بر دبیرکل ستاد برگزاری یادواره شهدای روحانی، حجت‌الاسلام ذوالنور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان، استاندار اردبیل و بسیاری از علما و روحانیون شرکت کرده بودند که بزرگان مجلس بر روی صندلی و عموم مردم نیز بر روی زمین و به حالت معمولی نشسته بودند و از این برنامه معنوی و ارزشی استفاده می‌کردند.

* این برنامه از طریق شبکه محلی سبلان به طور مستقیم پخش می‌شد و در دو بخش کلیپی از سخنرانی مقام معظم رهبری و مداحی نیز در محل برگزاری کنگره برای حاضران پخش شد.

* نکته جالب در این مراسم سخنرانی متنوع و میان‌مدت سخنرانان بود که به نظر می‌رسید به رغم طولانی بودن مراسم برای مخاطبان خسته‌کننده نباشد که امام جمعه اردبیل نیز در هنگام سخنرانی با بیان این نکته که مخاطب در 20 دقیقه اول شنونده است و در مابقی دقایق درک آن سنگین به نظر می‌رسد کمتر از 15 دقیقه سخنرانی کرد.

* در این مراسم که قرار بود مرجع عالیقدر شیعه آیت‌الله نوری همدانی حضور پیدا کند به دلایل مختلف در این مراسم حاضر نشد و سخنران اصلی ذوالنور دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور انتخاب شد.

* بعد از سخنرانی ذوالنور به دلیل طولانی بودن زمان مراسم عده‌ای از حاضران قصد خروج را داشتند که تعدادی از آنها با شنیدن این حرف از زبان مجری که سلیم موذن‌زاده اجرای برنامه کرده و ضیافت ناهار دایر خواهد بود از رفتن منصرف شده و در محل مراسم بازماندند.

* محل برگزاری مراسم به دلیل حجم شرکت‌کنندگان گرم به نظر می‌رسید که برخی از حاضران از برگزار‌کنندگان خواستند تا با باز کردن پنجره از هوای شبه پاییزی اردبیل استفاده کنند.

* در بدو ورود بساط خرما و چای و شربت فراهم بود که به دلیل خنکی هوا کمتر از شربت استقبال شده و بیشتر شرکت‌کنندگان از چای و خرما استقبال کردند.

* به شرکت‌کنندگان مجله مانندی با عنوان ویژه‌نامه کنگره شهدای روحانی و علمداران عشق به همراه یک بسته فرهنگی و پذیرایی تحویل دادند که شرکت‌کنندگان سعی می‌کردند در هنگام خروج ضایعات را در سطل مشخص بریزند.

* در این مراسم که تعدادی از نمایندگان استان در مجلس نیز حضور داشتند دبیر کنگره از مدیر‌کل سابق صدا و سیما و همچنین استاندار اردبیل در زمان همراهی مسئولان برگزاری این کنگره به عنوان شهردار اردبیل از نیکزاد قدردانی کردند.

* در میان مراسم با دعوت از بزرگان کتاب علمداران عشق رونمایی شد که این خود به بی‌نظمی مقطعی در جلسه انجامید و سرپا بودن عکاسان و خبرنگاران برای انعکاس این رویداد حاضران را که از مشاهده این صحنه به دلیل نشستن بر روی زمین عاجز گذاشته بود با هیاهو همراه کرد.

* سخنران اصلی این مراسم که خود از فرماندهان دوران جنگ بود بارها در اسنای سخنان خود خاطراتی از دوران جنگ را بیان داشت که این خود به یکنواخت نشدن سخنان وی کمک کرد.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول