اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون بسیج مداحان کشور:

اجازه ندهیم رسانه‌های بیگانه مداحی ما را نقد کنند / مداحان جغرافیای کار را بیاموزند

خبرگزاری فارس: رئیس کانون بسیج مداحان کشور با اشاره به اینکه نباید کار به جایی برسد که در رسانه‌های بیگانه مداحی مداحان ما را نقد کنند، گفت: دلیل این امر این است که مداح نمی‌داند چه باید بگوید و این برای مداحی خطرآفرین است.

اجازه ندهیم رسانه‌های بیگانه مداحی ما را نقد کنند / مداحان جغرافیای کار را بیاموزند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، قاسم رضایی ظهر امروز در همایش بصیرتی مداحان اهل بیت (ع) در شهرستان جیرفت اظهار داشت: یکی از تهدیدها و خطراتی که امروز مداحی را تهدید می‌کند، تعلقی مداحی کردن است به این معنی که فرد به دلیل علاقه خود مداحی می‌کند در صورتی که این فضا باید عوض شود.

وی با اشاره به اینکه در تدریس مداحی 17 رشته وجود دارد که 12 درس آن مکتوب شده است، افزود: اینکه مداح بداند به دنبال چه هدفی است و با چه تفکری مداحی می‌کند، بسیار مهم است.

رضایی با بیان اینکه تکسبی مداحی کردن نیز نوعی مداحی است که تهدیدی برای این کار محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر مداحی تقربی شد، می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی با تأکید بر اینکه نباید کار به جایی برسد که در رسانه‌های بیگانه مداحی مداحان ما را نقد کنند، بیان داشت: دلیل این امر این است که مداح نمی‌داند چه باید بگوید و این مسئله برای مداحی خطرآفرین است.

رضایی با اشاره به اینکه نباید به این فکر کنیم که پس از روضه یا منبر فرد تخلیه روحی شود، عنوان کرد: کسی که در یک مجلس شرکت می‌کند، باید پس از منبر و مداحی بر اطلاعات وی افزوده شده تا نیرنگ و شبیخون دشمن دیگر در او کارگر نباشد.

مسئول کانون بسیج مداحان کشور با توجه به اینکه مقام معظم رهبری از مداح به عنوان معلم یاد کردند، گفت: مداح باید مطالعات لازم در زمینه کار خود را کسب کند و بر کتاب‌های «اعیان الشیعة» و «حدیقة ‌الشیعة» تسلط داشته باشد.

رضایی بیان کرد: در مداحی به چهار ابزار روش، بینش، منش و دانش نیاز داریم که همه مداحی در آنها خلاصه می‌شود.

وی اذعان کرد: روش یا جغرافیای مداحی چیزی است که مداح باید بیاموزد تا همواره در کار خود آن‌ را عملی کند.

وی با بیان اینکه منش مداح اخلاق فردی و خانوادگی اوست، تصریح کرد: مداحی کاری اجتماعی است، بنابراین باید در کردار و رفتار خود بینش داشته و به آنچه که به مردم توصیه می‌کنند، عمل کنند.

رضایی مقتل و روضه‌خوانی را دو اصل مهم در مداحی دانست که باید توجه ویژه‌ای به آن شود و خاطرنشان کرد: اگر مشکلات این دو اصل برطرف شود، دیگر مشکلی در مداحی وجود ندارد.

به گزارش فارس، این همایش توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت با همکاری اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان و استقبال خوب مداحان زن و مرد برگزار شد.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول