اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان خواستار شد

پیشرفت علمی و معنوی حوزه‌های علمیه کاشان

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کاشان خواستار پیشرفت علمی و معنوی حوزه‌های علمیه کاشان شد.

پیشرفت علمی و معنوی حوزه‌های علمیه کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی بعدازظهر امروز در آئین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان در مدرسه علمیه آیت‌الله مدنی(ره) این شهرستان اظهار داشت: طلاب امروز در مسیر رسالتی بزرگ که همانا ترویج مکتب اسلام است، قرار گرفته‌اند.

وی با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان افزود: ورود به حوزه علمیه پذیرفتن مسئولیت هدایت است و در این راه باید با همت بلند به دنبال کسب علم برای تبدیل شدن به عالمی کامل و تمام عیار و فقیهی برجسته بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر جهاد علمی، تواضع و اخلاص در کار و عمل تأکید کرد و ابراز داشت: برای کسب این سه عامل اساسی عمر خود را مدیریت کنید و زمان را مغتنم بشمارید که زمان زودگذر است.

نمازی با تأکید بر مسلح بودن طلاب به قلم و کاغذ در همه اوقات زندگی بیان داشت: علم مانند پرنده وحشی است که زود می‌پرد بنابراین با نوشتن می‌توان دست و پای علم را بست اگر به حافظه خود اعتماد کنید علم از دست  می‌رود اما اگر نوشتید ماندگار می‌ماند.

وی اخلاص را موجب اعتبار علم دانست و با اشاره به اینکه علم بدون تقوا و اخلاص کوچک‌ترین ارزشی ندارد عنوان کرد: اخلاص حقیقت مجهول و ناشناخته‌ای است که در ردیف مطالب طبقه‌بندی شده خداست، بنابراین خداوند آن را نزد بندگانی که دوستش دارد به ودیعه می‌گذارد.

امام جمعه کاشان آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه را برای نوجوانان و جوانان آغاز راه مبارزه با نفس و راه نور و ورود به آسمان الهی اعلام کرد.

نمازی ارتقای مدیریت حوزه‌های علمیه کاشان به حوزه مستقل خارج از استان توسط نهادهای مربوطه در قم و همچنین اعلام حوزه مستقل کاشان توسط مقام معظم رهبری را دو حادثه مهم برای شهرستان کاشان دانست.

امام جمعه کاشان همچنین از ریاست حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان خواست تا از این موقعیت به دست آمده در جهت تقویت بنیه علمی و معنوی حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان و حوزه‌های علمیه شهرهای تابعه حداکثر استفاده را کرده و در جهت پیشرفت علمی در عین توجه به تهذیب و اخلاق اهتمام لازم را داشته باشند.

اجتماع بزرگ علما، مدرسان و طلاب مدارس علمیه منطقه کاشان به مناسبت آئین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه این شهرستان امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان و همچنین مدیران این شهرستان در مدرسه علمیه حضرت آیت‌الله مدنی(ره) کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول