اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جامعة المصطفی العالمیه-1:

طلاب مخلصانه در برابر تهدید‌ها و تحریم‌ها ایستادگی می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه طلاب باید به تقویت اخلاص توجه داشته باشند گفت: فرد با اخلاص در برابر موج مبارزه با آمریکا و اسرائیل، جنگ، تحریم و تهدید از پا درنمی‌آید و با قدرت ایستادگی می‌کند.

طلاب مخلصانه در برابر تهدید‌ها و تحریم‌ها ایستادگی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش علمی فقه از مراکز وابسته به جامعة المصطفی العالمیه با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با اشاره به اهمیت مقوله اخلاص در اعمال و رفتار یک فرد مسلمان تاکید کرد: اخلاص باید دغدغه اصلی هر فرد حوزوی باشد. اخلاص حدیث مکرری است که کهنه نخواهد شد و داستانی است که باید به صورت دائمی خوانده شود.

وی با اشاره به مفاهیم بلند و والای اخلاص گفت: در قرآن کریم، اخبار و احادیث بارها و بارها پیرامون اخلاص سخن گفته شده است.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه اخلاص تصیفه درون از غیر خداست افزود: حقیقت اخلاص این است که همه توجه خود را به جلب رضایت خداوند متعال معطوف کنیم.

وی تصریح کرد: همه ما در تمام لحظات زندگی در هجرت و عبور هستیم و هجرت ما نباید به سوی دنیا و مادیات باشد و ما باید هجرت دائمی به سوی معنویات و خدا داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به اینکه اخلاص یک تولد درونی است خاطر نشان کرد: اخلاص و عمل به علم دو کلید ارزشمند در دستان طلاب است و هر عمل علما به یکی از این دو مقوله باز می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه اگر دل آسمانی و نورانی شد، عمل هم آسمانی می‌شود اضافه کرد: هر چه باور و ایمان ما به عالم قرب بیشتر باشد اخلاص در ما بیشتر تقویت شده است.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه اساس اخلاص تقویت باورهای ایمانی و یقین است گفت: نباید انسان غافل شود تا موانع و حجاب‌ها جلوی اثرگذاری ایمان را بگیرند، انسان باید همیشه بیدار بوده و نسبت به اعتقادات خود غفلت نداشته باشد.

وی با اشاره به برخی از راه‌های تقویت روحیه اخلاص در طلاب گفت: تمرین و ممارست در انجام عمل عامل دیگری است که می‌تواند در ما اخلاص ایجاد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان اینکه طلاب علوم دینی نباید حتی یک روز از تحصیل اخلاص غافل شوند بیان کرد: اگر از دوران جوانی در تحصیل اخلاص ممارست داشته باشیم می‌توانیم به قله‌های اخلاص دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به آثار سوء مسئله ریا در افراد خاطر نشان کرد: ریا از مریضی‌های روحی و مرموزی است که شناخت پیدا کردن نسبت به آن و همچنین درمان آن بسیار دشوار است.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه فلز وجودی طلاب باید در حوزه‌های علمیه ناب شود و طلاب در عرصه‌های مختلف پیشرفت کرده و به خلوص کامل دست پیدا کنند افزود: زمانی متاع وجودی افراد قابل عرضه است که از ناخالصی‌ها پاک باشد.

وی با اشاره به برخی از راه‌های شناخت ریا تاکید کرد: انسانی که اسیر ستایش دیگران است گوهر وجودی خود را به متاعی بسیار پست فروخته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی گفت: کسی که با هدف کسب مزد نسبت به درس خواندن و یا درس دادن اقدام می‌کند کاری غیرخدایی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به آثار بسیار مهم و قابل توجه اخلاص در زندگی افراد به ویژه فراگیران علوم دینی یادآور شد: کسی که اخلاص داشته باشد در برابر امواج و طوفان‌های سهمگین با قدرت ایستادگی می‌کند.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه گفت: چنین فردی در برابر موج مبارزه با آمریکا و اسرائیل، جنگ، تحریم و تهدید از پا درنمی‌آید و با قدرت ایستادگی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز جنگ اراده‌ها در جریان است تاکید کرد: اراده‌های استوار در دنیای کنونی بر اراده‌های متزلزل پیروز می‌شوند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول