اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‏الله صافی‏گلپایگانی:

وظیفه علما و طلاب در عصر حاضر بسیار سنگین است

خبرگزاری فارس: آیت‏الله صافی‏گلپایگانی از مراجع عظام تقلید تاکید کرد: وظیفه علما و طلاب در عصر حاضر بسیار سنگین است.

وظیفه علما و طلاب در عصر حاضر بسیار سنگین است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، آیت‏الله لطف‏الله صافی ‏گلپایگانی به مناسبت آغاز سال 92-1391 تحصیلی در حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) روستای «وشتان» از توابع بخش رجمند شهرستان فیروزکوه پیامی صادر کرد.

وی با تبریک افتتاح سال تحصیلی جدید گفت: دشمنان اسلام و به خصوص دشمنان مکتب حق جعفری برای ضربه زدن به عقاید مسلمانان و ایجاد تفرقه و تشتت در میان مسلمانان، از هر حیله و وسیله‌ای استفاده کرده و با وسایل ارتباط جمعی شبهه‏های واهی و اشکالات فراوانی را به عقاید به‏حق ما وارد می‏کنند تا به خیال خام خودشان بتوانند ایمان جوانان عزیز ما را تضعیف کرده و آنان را از صراط مستقیم منحرف کنند.

این مرجع تقلید شیعه افزود: وظیفه علما و طلاب در عصر حاضر بسیار سنگین است و مسئولیت همه ما بیشتر از گذشته شده است از این رو برای ادای وظیفه تبلیغ و رساندن پیام‏های آسمانی اسلام و پاسخ دادن به شبهات و اشکالات، باید با اندوخته‏های علمی و دینی فراوان آمادگی کامل پیدا کنیم و از اساتید فن با تشکیل کلاس‏های ویژه برای شناخت کامل فرقه‏های گمراه کننده و پاسخ به شبهات استفاده کنیم.

آیت‏الله صافی‏گلپایگانی با بیان اینکه حوزه‏های علمیه دارای سرمایه بزرگ، جاودانه و تمام نشدنی که همان معارف نورانی قرآن و عترت هستند، گفت: توصیه حقیر به همه این است که از کلام وحی، احادیث و روایات ائمه معصومین (ع) به بهترین وجه ممکن استفاده کرده و آنها را به گوش جهانیان که تشنه معنویات و اخلاق هستند، برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: اینجانب نسبت به ادبیات و فراگیری کتاب‏های ادبی قدیم مانند جامع‏المقدمات، سیوطی، مغنی و نیز کتاب‏های منطقه مانند حاشیه، شمسیه و کتاب‏های معانی و بیان توصیه خاص دارم، اگر آقایان طلاب دارای ادبیات قوی باشند در رشته‏های اسلام‏شناسی، قرآن‏شناسی و حدیث‏شناسی می‏توانند استفاده فراوانی ببرند و خود صاحب نظر باشند.

وی هدف از درس خواندن و تعلیم و تعلم را تزکیه و تخلق به اخلاق قرآنی، اسلامی و ولایی برشمرد و تصریح کرد: اگر به این نکته مهم توجه داشته باشیم که «اول العلم معرفة الجبار و آخر العلم تفویض الامر الیه»، عظمت و اهمیت درس خواندن و فراگیری فقه آل محمد (ع) برای همه ما بهتر معلوم می‏شود.

آیت‏الله صافی‏گلپایگانی افزود: این همه تاکید قرآن و روایات بر آموختن علم و تعلم و احترام به عالم و ثواب و فضیلتی که علما بر دیگران دارند، نشان‏دهنده بزرگی و رفعت جایگاه علم و علماست.

وی ابراز امیدواری کرد طلاب با دو بال علم و اخلاق بتوانند قله‏های بزرگ علمی را فتح کرده و بر مجهولات بشر که بیش از معلومات آن است، فائق آیند.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول