اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز آموزش جامعة‌ المصطفی‌العالمیه:

جشن دانش‌آموختگی طلاب خارج از کشور در مشهد برگزار شد

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز آموزش و معارف اسلامی جامعة‌ المصطفی‌العالمیه گفت: جشن دانش‌آموختگی طلاب خارج از کشور در مشهد برگزار شد.

جشن دانش‌آموختگی طلاب خارج از کشور در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد رضا نجاتی‌فرد صبح امروز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار فارس در حاشیه مراسم جشن‌ دانش‌آموختگی طلاب جامعة المصطفی‌العالمیه در مشهد، اظهار کرد: در این جشن 28 نفر از طلاب کشورهای ساحل عاج، هندوستان، پاکستان، نیجریه، چین، برکنافاسو و سایر کشورها حضور دارند.

وی ادامه داد: پس از ورود این طلاب به ایران، مدت هفت ماه در مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی داده می‌شود و تلاش می‌کنیم این طلاب را با زبان فارسی آشنا سازیم، هم‌چنین مدت چهار ماه با معارف شیعه در حد ابتدایی آشنا می‌شوند.

نجاتی‌فرد تصریح کرد: تعدادی از این طلاب شرکت کننده شیعه هستند، عده‌ای نیز تازه به مذهب شیعه گرویده‌اند و با معارف شیعه آشنایی کامل ندارند، بنابراین تلاش داریم بیشتر با آنان تعامل داشته باشیم.

مسئول مرکز آموزش و معارف اسلامی جامعة المصطفی‌العالمیه خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری دوره مقدماتی، آشنایی با حلال و حرام، روح و جوهره طلبگی است، پس از این مرحله امیدوارم این طلاب بتوانند تخصص کارشناسی و ارشد را برای خود انتخاب کنند.

وی افزود: اگر بتوانیم شناخت به اهل‌البیت (ع)، عشق نسبت به آنان و روحیه تلاش و کوشش برای ترویج این معارف را در این افراد ایجاد کنیم به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده‌ایم.

نجاتی‌فرد با بیان این مطلب که این دانش‌آموختگان می‌توانند نقش هدایت‌گر را در جوامع ایفا کنند، اظهار کرد: طلاب حاضر در این دوره‌ها اگر نتوانستند ادامه دهند با گرفتن مدرک کاردانی معارف اسلامی به کشور خود باز می‌گردند اما اگر ادامه دادند به دوره کارشناسی وارد می‌شوند و ادامه تحصیل می‌دهند.

مسئول مرکز آموزش و معارف اسلامی جامعة المصطفی‌العالمیه ادامه داد: مرکز جامعة المصطفی‌العالمیه در اکثر کشورهای دنیا دارای نمایندگی است و توسط این نمایندگی‌ها طلاب خارج از کشور به این مرکز معرفی می‌شوند.

وی عنوان کرد: در خارج از ایران نیز مرکز جامعة المصطفی‌العالمیه می‌تواند برای آموزش طلاب همکاری کند و بزرگترین هدف مرکز جامعة المصطفی‌العالمیه صدور تفکرات اسلام ناب به جهان است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول