اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

طلاب در زمینه تقویت آرامش زلزله‌زدگان ایفای نقش کنند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید گفت: طلاب بهتر از همه می‌توانند با استفاده از آیات قرآن و روایات معصومان(ع) آرامش زلزله‌زدگان را ایجاد کنند.

طلاب در زمینه تقویت آرامش زلزله‌زدگان ایفای نقش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد کمک به زلزله‌زدگان و بازسازی مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی‌ با اشاره به اهمیت کمک به مردم مصیبت‌زده‌ اظهار کرد: قم ام‌القرای جهان اسلام است و مردم انتظار دارند تمام کارهای مثبت و اثرگذار چه از نظر مادی و چه از نظر معنوی از قم شروع شود.

وی خاطر نشان کرد: قم به عنوان الگویی برای ایران و کل جهان شناخته می‌شود و کاری که شما در زمینه کمک به زلزله‌زدگان انجام می‌دهید،‌ بسیار مهم است و از شما به عنوان مسئولان و مردم قم هم همین انتظار می‌رود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت رسانه‌ای کردن نیازهای مردم این مناطق گفت: تفکر مردم این چنین است که دولت و سردمداران و در رأس همه رهبری نظام همه احتیاجات این مناطق را فراهم کرده و کار تمام شده است.

‌وی یادآور شد: بر اساس گزارش‌ها 300 روستا و سه شهر به صورت کامل باید بازسازی شود که این امر ‌نشان‌دهنده نیازی است که به فعالیت‌های بیشتر در این مناطق وجود دارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی ادامه داد:‌ بازسازی این تعداد شهر و روستا کار بسیار سخت و مهمی است بنابراین همت بیشتری از سوی مردم می‌طلبد تا این کار به سرعت انجام شود، به ویژه اینکه زمستان در راه است و این مناطق با سرمای بسیار شدید روبه‌رو هستند.

وی عنوان داشت:‌ برنامه‌ریزی برای ساخت امکانات عمومی 14 روستا باید الگویی برای سایر استان‌ها قرار گرفته و هر استانی به همین اندازه در این مناطق کار کند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در تمام استان‌های کشور باید همیشه عده‌ای آماده باشند و برای خدا وقت و همت خود را بگذارند.

وی با اشاره به لزوم پیش‌بینی حوادث احتمالی در آینده گفت: ساختمان‌هایی که در این مناطق ساخته می‌شود باید یک سازه و اسلوب قوی داشته باشند، به ویژه اینکه در روستا‌ها ساختمان‌هایی که احداث می‌شوند،‌ بسیار سست است و خطر آنها بیشتر است.

آیت‌الله نوری‌همدانی به وقوع زلزله در کشور ژاپن اشاره کرد و افزود: ساختمان‌های این کشور به گونه‌ای ساخته شده که در مقابل زلزله هیچ مشکلی نداشته باشند، ما همچنین باید ساختمان‌هایمان را به همین گونه و با اطمینان بالا بسازیم.

وی در ارتباط با اهمیت کمک به مردم این مناطق گفت: من خودم نمی‌توانستم به این مناطق سفر کنم ولی دوست دارم به عنوان یک طلبه در این مناطق حضور پیدا کنم و در مواردی که می‌توانم به مردم کمک کنم.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: علاوه بر اینکه مردم به امکانات مادی و مالی نیاز دارند،‌ برای تسکین درد از دست دادن خانواده‌ها و عزیزانشان ‌نیاز به آرامش دارند که ‌این کار را طلاب بهتر از همه می‌توانند با استفاده از آیات قرآن و روایات معصومان(ع) انجام دهند.

وی در ادامه گفت:‌ زمانی که من از این موضوع اطلاع پیدا کردم،‌ اجازه صرف یک سوم از سهم امام را برای مناطق زلزله‌زده دادم،‌ این مناطق باید به سرعت ساخته شود و مردم باید در این زمینه کمک کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر نقش ایمان مردم در کاهش مشکلات بیان داشت: این حادثه اگر در هر مملکتی اتفاق می‌افتاد کمرشکن بود ‌اما در ایران با ایمانی که مردم داشتند در حوزه تحمل سختی‌ها و کمک به همنوعان سختی کار تسهیل شد.

وی با بیان اینکه کمک به یکدیگر از مهم‌ترین موضوعات در اسلام است گفت: شریف‌ترین عبادات آن است که انسان به نیازمندان کمک کند.

این مرجع تقلید ادامه داد: کمک فقط به این نیست که برای کسی آب ببریم یا به کسی غذا بدهیم یا مشکلات این‌چنینی آنها را حل کنیم‌ بلکه از مهم‌ترین موارد کمک در همین موارد و شرایط بحران و سختی است.

وی عنوان داشت: کار شما م‍ژده‌ای آرامش‌بخش برای مردم مناطق زلزله‌زده است و امیدواریم این کار به عنوان یک الگو برای سایر شهرها قرار گرفته و آنها هم اقدام به انجام این کار کنند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه همزمان با موضوع زلزله آذربایجان شرقی موضوع جنبش غیر متعهد در تهران پیش آمد گفت: این امر سبب شد بیشتر توجه‌ها از مناطق زلزله‌زده به سوی این موضوع گرایش پیدا کند، ‌البته این موضوع طبیعی هم بود، ‌چون این جنبش یک مسئله بسیار مهمی برای ما قلمداد می‌شود.

جنبش غیرمتعهدها مباهله‌ای در برابر غرب بود

وی با اشاره به اهمیت جنبش غیر متعهد ‌گفت: من در نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب گفتم که در واقع این جنبش یک مباهله‌ای بود که در مقابل غرب و تبلیغات غرب انجام شده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امام خمینی(ره) با اقدامات و مبارزاتی که انجام دادند، سرانجام توانستند انقلاب را با کمک مردم پیروز کنند،‌ در واقع یک مباهله‌ای در مقابل ستمگران و کافران کردند،‌ ایشان با این مباهله عظمت و اقتدار اسلام را به دیگران نشان دادند.

وی عنوان داشت: بعد از امام خمینی(ره)،‌ مقام معظم رهبری نیز در راه حفظ این انقلاب تلاش‌های بسیار زیادی کرده‌اند و با اقتدار این انقلاب و نظام را حفظ کرده‌اند.

آیت‌الله نوری‌همدانی برگزاری جنبش عدم تعهد را موفق دانست و گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران،‌ غرب دشمنی‌های بسیاری در برابر ایران و انقلاب انجام داد، ‌اما با این مباهله ضربه‌ای شدید به دشمن وارد شد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول