اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجتمع آموزش عالی فقه:

طلاب باید تحلیل دقیق از شرایط جهان اسلام داشته باشند

خبرگزاری فارس: رئیس مجتمع آموزش عالی فقه گفت: طلاب باید نسبت به شرایط روز آگاهی درستی داشته و ضمن توجه به وقایع جهان اسلام،‌ تحلیل درستی از شرایط روز داشته باشند.

طلاب باید تحلیل دقیق از شرایط جهان اسلام داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی محامی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مجتمع آموزش علمی فقه از مراکز وابسته به جامعة المصطفی العالمیه اظهار کرد: در مجتمع آموزش عالی فقه طلاب و فضلای دینی از نقاط مختلف دنیا گردهم آمده‌اند تا نسبت به تحصیل علم و تربیت معنوی اهتمام داشته باشند و ما نیز تلاش خواهیم کرد که شرایط مطلوبی را برای حضور طلاب فراهم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر دو هزار طلبه از 37 ملیت در مجتمع آموزش عالی فقه مشغول فراگیری علوم دینی هستند یادآور شد: این طلاب در چهار مدرسه زیرپوشش این مجتمع علوم مختلف را در 39 رشته و گرایش از سطح یک تا پنج فرا می‌گیرند.

رئیس مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به اینکه در این مجتمع آموزشی 21 گروه علمی شکل گرفته است خاطر نشان کرد: 121 نفر از اساتید حوزوی در این گروه‌های علمی عضویت دارند.

وی همچنین با اشاره به اینکه 270 نفر از اساتید در مجتمع آموزش عالی فقه نسبت به کار تدریس علوم دینی و راهنمایی طلاب اهتمام دارند بیان کرد: بیش از 20 نفر از این اساتید تابعیت غیرایرانی داشته و از طلاب کشورهای عراق، افغانستان، لبنان و... هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محامی با اشاره به اینکه در این مجتمع سعی شده است که از توان و ظرفیت طلاب غیرایرانی بهره گرفته شود افزود: در حال حاضر 13 انجمن علمی پژوهشی در این مجتمع شکل گرفته و 58 تشکل فرهنگی نیز مشغول فعالیت هستند. همچنین تعداد زیادی از تشکل‌های فرهنگی نیز در نوبت دریافت مجوز قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه تقویت ادبیات عرب در میان طلاب به ویژه طلاب سطوح یک و دو اهمیت زیادی دارد اظهار کرد: یکی از رویکردهای جدی ما در سال تحصیلی جدید توجه به تقویت ادبیات عرب است.

رئیس مجتمع آموزش عالی فقه در ادامه با تاکید بر ضرورت آشنایی هر چه بیشتر طلاب با تفسیر قرآن و احکام گفت: بازنگری برخی از دروس را در سطح یک و دو انجام داده‌ایم و با بازنگری‌های صورت گرفته نقاط ضعف و کاستی‌ها برطرف شده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه طلاب به فقه کاربردی یادآور شد: در زمینه آموزش مکالمه عربی نیز هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است تا دوره‌های آموزشی در محل مجتمع برگزار شود و در این زمینه با معاونت آموزش نیز به توافق رسیده‌ایم و امیدواریم که در این زمینه نیز موفقیت لازم را کسب کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محامی با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تصریح کرد: در شرایطی که سال تحصیلی حوزه‌ها با سالروز شهادت امام صادق(ع) مصادف شده است باید طلاب علوم دینی تلاش داشته باشند که شاگرد شایسته‌ای برای مکتب جعفری باشند.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید نسبت به فراگیری دروس اهتمام جدی داشته باشند یادآور شد: تکریم اساتید و اهتمام به پژوهش، تحقیق، تدوین پایانه‌های محتوایی و... از دیگر نکاتی است که باید طلاب مشغول به تحصیل در مجتمع آموزش عالی فقه آن را مورد توجه قرار دهند.

رئیس مجتمع آموزش عالی فقه تاکید کرد: همه ما باید نسبت به موفقیت در ابعاد اخلاقی، معنوی، عبادی و آموزشی اهتمام جدی داشته باشیم و در این زمینه از خداوند متعال مدد بخواهیم.

وی با اشاره به اینکه همه طلاب سربازان امام عصر(عج) به شمار می‌روند گفت: امیدواریم که بتوانیم سرباز شایسته‌ای برای حضرت باشیم و به وظیفه‌ای که بر دوش ما نهاده شده است به درستی عمل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محامی توجه جدی به تربیت اجتماعی، سیاسی و بصیرت‌افزایی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: طلاب باید نسبت به شرایط روز آگاهی درستی داشته و ضمن توجه به وقایع جهان اسلام،‌ تحلیل درستی از شرایط روز داشته باشند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول