اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

دفاع مقدس سرمایه جاوید ملت ایران است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: ایثار و فداکاری ملت ایران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی سرمایه‌ای تمام نشدنی برای ساکنان این مرز و بوم بود که در همیشه تاریخ چون نگینی واقعی می‌درخشد.

دفاع مقدس سرمایه جاوید ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: اگر به تاریخ پر‌فراز و نشیب این کشور نظری بیندازیم در هیچ مقطعی به مانند دوران هشت سال جنگ تحمیلی جانفشانی صورت نگرفته به طوری که در این مقطع نورانی رزمندگان سلحشور این مرز و بوم حتی اجازه ندادند وجبی از خاک این کشور در دست دشمن بوده و یا نسبت به آن طمع داشته باشد.

وی جنگ هشت ساله را جنگ مقابله راستی با کجی و حق و ناحق توصیف کرد و یادآور شد: در همان نخستین روزهای پیروزی انقلاب استکبار جهانی با تحریک رژیم بعث عراق جنگ تمام عیاری را با کشورمان آغاز کردند اما این مولفه اعتقاد و معنویت جوانان این مرز و بوم بود که با ولایت‌پذیری اکمل توانستند صدام را که از پشتیبانی بیش از 80 کشور از لحاظ نظامی و تجهیزات جنگی بهره می‌برد به زانو در‌آورده و آنها را وادار به تسلیم کنند.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: پایان این جنگ جز زبونی و عجز دشمن چیز دیگری نبود اما برای ملت ایران این افتخار و اقتدار نصیب شد تا بعد از جنگ نیز بتواند در تمام صحنه‌ها هیبت استکبار را بشکند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد به نزدیکی هفته دفاع مقدس و ضرورت تدارک برنامه‌های کیفی و مناسب اشاره کرد و گفت: ما باید از ظرفیت بی‌نظیر هفته دفاع مقدس به مانند سایر مناسبت‌ها استفاده کنیم تا صحنه‌ای از ایثار و فداکاری این ملت را در جنگ هشت ساله به نسل امروز و آینده منتقل کنیم.

این مسئول با اشاره به آمادگی تمام دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری در فضاسازی مناسب این ایام بیان داشت: ما از همت و تلاش استاندار سابق اردبیل در تدارک برای برگزاری کنگره شهدای روحانی که دیروز با شکوه هر چه تمام‌تر در اردبیل برگزار شد قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این برنامه طلیعه‌ای مناسب باشد تا برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کمال شکوه و عظمت برگزار شود.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس ضرورت هماهنگی دستگاه‌های مختلف به ویژه نیروهای مسلح را در برگزاری باشکوه رژه اولین روز هفته دفاع مقدس یادآور شد و افزود: در این برنامه رسانه‌ها نیز باید اقتدار نظامی ایران را با تمام ساز و برگ نظامی و جنگ افزارها و تجهیزات به رخ دشمنان بکشند تا این برنامه در اوج عظمت و شکوه اجرایی و عملیاتی شود.

نیکزاد به برگزاری نمایشگاه فرهنگی – رزمی طریق‌القدس در مجتمع شورابیل اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: بازسازی و برجسته‌سازی این عملیات نیز می‌تواند باری جوانان و نوجوانان ما بسیار مطلوب و دلنشین باشد تا بیشتر با حال و هوای جنگ و دوران هشت ساله آشنا شوند.

وی همچنین با مرور برنامه‌های تدارک دیده شده برای این هفته از دستگاه‌های ذیربط خواست تا با هماهنگی ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس تا روز شنبه برنامه‌های احتمالی خود را برای نهایی شدن اعلام کنند تا در هفته دفاع مقدس شاهد اجرای آنها باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل با تسلیت درگذشت میر محمود موسوی رئیس هیئت کوهنوردی استان اردبیل و از ایثارگران شایسته و به نام دوران دفاع مقدس به دلیل ایست قلبی در دامنه سبلان تصریح کرد: این رزمنده دلاور در دوران هشت سال جنگ تحمیلی در عرصه‌های مختلف جانفشانی کرده و امروز نیز در سنگر انجام وظیفه و رسالت خطیر خود به دیار باقی شتافت که ضرورت دارد نام و یاد وی گرامی داشته شده و پناهگاه جدید احداثی در دامنه سبلان به نام وی ثبت شود.

نیکزاد همچنین از شورای شهر و شهرداری اردبیل خواست با رایزنی انجام شده با پیمانکار مجتمع شورابیل در ایام برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس ورود و خروج در این مجتمع رایگان شود تا مشکلی برای حضور آحاد مردم در برنامه‌های این هفته به وجود نیاید.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول