اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خبر داد

برگزاری 1000 برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس در گلستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از برگزاری بیش از هزار برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.

برگزاری 1000 برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در جلسه هماهنگی کمیته‎های ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان اظهار داشت: با آغاز هفته دفاع مقدس از تاریخ 31 شهریور ماه و با رژه نیروهای مسلح از مقابل تمثال حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در میدان بسیج گرگان، بیش از یک هزار برنامه متنوع مرتبط در استان گلستان اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد‌: رژه نیروهای مسلح نوعی آمادگی نظامی محسوب می‎شود که توان رزمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان خواهد داد و مردم با حضور در این مراسم یاد و خاطره ایام دفاع مقدس و ایثارگری‎های فرزندانشان را در خاطرشان زنده خواهند کرد.

جمشیدی با اشاره به رسالت مهم مسئولان در پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: هشت سال جنگ تحمیلی که صدام به نیابت از جهان استکبار علیه جمهوری اسلامی برپا کرد، دو وجه متمایز و مثبت برای ما به همراه داشت، بدین صورت که ما از نظر اندیشه‎ای خودمان را به جهانیان به اثبات رساندیم و دیگر اینکه اقتدارمان را به مستکبران جهان ثابت کردیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خاطر نشان کرد: آنچه که ما امروز در حوزه دفاع مقدس به دنبال آن هستیم بازدارندگی جهان استکبار از زیاده‎خواهی، جنایت و نگاه غارتگری آنهاست که لازمه این بازدارندگی، داشتن آمادگی فکری و رزمی است و اگر ما همواره آمادگی کافی در این دو مؤلفه داشته باشیم، نظام را از گزند دشمنان محفوظ خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: تأکید مسئولان بر بازخوانی مجدد فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس به این دلیل است که بسیاری از مشکلات مردم در حوزه‌های اجتماعی از این طریق مرتفع شود، زیرا هر چه ارتباط مردم با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر باشد و مردم به شهدا موّدت بورزند، زیستشان مسالمت‌آمیز شده و از آسایش زندگی و بهره‎مندی از نعمات الهی برخوردار می‎شوند.

جمشیدی افزود: اگر در جایی اعلام می‎کنیم که در صورت حمله دشمن به تأسیسات اتمی، ایران اسلامی توانایی حمله قدرتمند موشکی به تمامی تأسیسات استکبار در منطقه را دارد، سخنی به گزافه نگفته‎ایم و به لطف الهی امروز در این نقطه از آمادگی نظامی و رزمی قرار داریم.

وی ادامه داد: در کنار آمادگی نظامی نیروهای مسلح، مردم ما نیز باید از یک آمادگی فکری و اندیشه‎ای بالایی برخوردار باشند تا سبب بازدارندگی دشمن شده و با دانستن قدر و قیمت ارزش‎های والای دفاع مقدس حیثیت شأن را در مقابل بیگانگان بیمه کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان مراسم رژه روز 31 شهریور در شهرهای استان، انجام رزمایش نصر چهار در منطقه هزار پیچ گرگان، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در پارک شهر گرگان در این ایام، رونمایی از 45 سایت شهدای استان و گردهمایی‎های روحانیون تشیع و اهل تسنن استان را از اهم برنامه‎های مناسبتی هفته دفاع مقدس در استان برشمرد.

وی همچنین یادواره شهدای شیمیایی استان، عصر شعر و خاطره دفاع مقدس، مراسم عطرافشانی گلزار شهدا و اکران فیلم‎هایی سینمایی از دفاع مقدس که تاکنون در هیچ سینما و رسانه‎ای پخش نشده را از جمله مهمترین برنامه‎های فرهنگی متقارن با هفته دفاع مقدس در استان گلستان عنوان کرد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول