اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان امور مالیاتی:

نظام جامع مالیاتی در کشور اجرا می‌شود/ اجرای پایلوت در 3 استان

خبرگزاری فارس: قائم مقام رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به تدوین نظام جامع مالیاتی کشور گفت: اجرای این نظام به زودی در سه استان به صورت پایلوت آغاز می‌شود.

نظام جامع مالیاتی در کشور اجرا می‌شود/ اجرای پایلوت در 3 استان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدقاسم پناهی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از وجود چهار شاخص برای ارزیابی نظام مالیاتی هر کشور خبر داد و اظهار داشت: شاخص تولیدات ناخالص ملی، هزینه‌های جاری، نسبت مالیات به کل منابع و هزینه‌های وصول مالیات چهار شاخص ارزیابی نظام مالیات محسوب می‌شوند.

وی رتبه ایران در شاخص نخست یعنی تولیدات ناخالص ملی را در جهان هفت درصد اعلام کرد و افزود: این درصد از کم‌ترین درصدها در مقایسه با سایر کشورها محسوب می‌شود.

قائم مقام رئیس سازمان امور مالیاتی به جلو بودن نظام امور مالیاتی در بخش هزینه‌های جاری از برنامه تدوین شده در قانون برنامه چهارم خبر داد و گفت: این بخش با وجود جلو بودن از برنامه به دلیل افزایش هزینه‌های دولت‌های نهم و دهم قابل توجه نبوده است.

وی هزینه وصول مالیات یکی دیگر از شاخص‌های ارزیابی نظام مالیاتی را در ایران پایین عنوان کرد و ادامه داد:  همه همت مسئولان این است که وابستگی به درآمدهای نفت و گاز کاهش یافته و منابع درآمدی کشور به سمت درآمدهای پایدار سوق یابد.

پناهی با اشاره به برنامه تحول در نظام اداری کشور تصریح کرد: اصلاح نظام مالیاتی کشور یکی از مهم‌ترین محورهای این تحول محسوب می‌شود.

وی با اشاره به آغاز اجرای مالیات بر ارزش افزوده در سطح کشور از سال 87 اضافه کرد: این محور از اصلاح نظام مالیاتی با همکاری مودیان به نحو مطلوبی اجرا شده است.

قائم مقام رئیس سازمان امور مالیاتی ضمن تاکید بر وظیفه مودیان مالیاتی در تامین درآمدهای لازم برای دولت از بخش مالیات خاطرنشان کرد: آنها وظیفه تامین درآمد برای مسئولان استانی را هم بر عهده دارند.

وی به درآمد کسب شده برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال گذشته از طریق منابع مالیاتی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته از مبلغ 28 هزار میلیارد تومان جمع‌آوری شده از طریق مالیات ارزش افزوده 12 هزار میلیارد تومان به حساب شهرداری‌های و دهیاری‌ها واریز شده است که منبع درآمد خوبی برای بیش از یک هزار شهرداری و 25 هزار دهیاری محسوب می‌شود.

پناهی با اشاره به تدوین نظام جامع مالیاتی در سطح کشور تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح عدالت‌محوری در گرفتن مالیات است.

وی از اجرای نظام جامع مالیاتی به صورت پایلوت در سه استان خبر داد و افزود: گام‌های فزاینده‌ای در راستای مکانیزه‌کردن امور مالیاتی برداشته شده است که به مشتری‌مداری این سازمان کمک شایان توجهی می‌کند.

قائم مقام رئیس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: هدف از مکانیزه‌کردن امور مالیاتی و همچنین اجرای نظام جامع مالیاتی در کشور گرفتن مالیات بیشتر نیست بلکه دریافت مالیات واقعی از فعالیت‌های اقتصادی هدف اصلی است.

وی با اشاره به 4.5 میلیون پرونده خوداظهاری که در سال گذشته به سازمان امور مالیاتی ارائه شده است، افزود: به زودی لایحه اصلاح نظام مالیاتی مستقیم کشور از طرف دولت به مجلس ارائه و در مجلس اصلاح می‌شود.

پناهی با اشاره به اینکه کشور در سال جاری با اقتصاد مقاومتی روبه‌رو شده است، اضافه کرد: کشور سال سختی را به لحاظ اقتصادی در پیش دارد.

وی مشکلات پیش رو را پیچ‌های سخت نامید و ادامه داد: دشمن به دلیل شکست‌خوردن در سایر مسیرها به سراغ ایجاد مشکل در اقتصاد آمده است که گذر از این مشکلات به همکاری نظام امور مالیاتی و همچنین مردم دارد.

قائم مقام رئیس سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: دشمن درآمدهای نفتی کشور را هدف قرار داده است از این رو وظیفه سازمان امور مالیاتی در کسب درآمدهای پایدار برای دولت و نظام جمهوری اسلامی سنگین‌تر شده است.

وی با اشاره به تحقق درآمدهای مالیاتی استان زنجان در سال گذشته اضافه کرد: عملکرد اداره کل امور مالیاتی استان زنجان در سال گذشته فراتر از برنامه پیش‌بینی شده بوده است.

پناهی به جابه‌جایی مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان اشاره کرد و گفت: این جابه‌جایی ناشی از عدم توانایی وی نیست بلکه این جابه‌جایی بنا به درخواست خود وی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول