اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی فارس:

تمرکز امور مالیاتی بر سیاست‌های تشویقی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: تمرکز این اداره بر سیاست‌های تشویقی بوده و استان در کل چهار درصد از درآمد مالیاتی کشور را تامین می‌کند.

تمرکز امور مالیاتی بر سیاست‌های تشویقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فرهاد مومنی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان فارس در کل چهار درصد از درآمد مالیاتی کشور را تامین می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: اگر چه فارس استانی صنعتی نیست اما قطب خدمات کشور است و حوزه خدمات می‌تواند کاستی‌های صنعت را جبران کند.

وی افزود: صنعت برای توسعه اقتصادی ضروری است اما صنعت را نباید تنها با دود آن تجسم کرد بلکه با استفاده از خدمات و صنعت گردشگری نیز فارس می‌تواند به رشد اقتصادی برسد.

مومنی تصریح کرد: در دستگاه مالیاتی اهرم‌های قوی قانونی وجود دارد اما در جایی که سیاست‌های تشویقی پاسخگو است ما به سراغ سیاست‌های تنبیهی نمی‌رویم.

وی همچنین حجم مالیات‌های پرداخت شده مستقیم و غیرمستقیم استان فارس در سال گذشته را بالغ بر 563 میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس اضافه کرد: هنوز در ایران دقیق‌ترین مالیات، مالیات بر حقوق است که به ‌صورت منظم محاسبه و کامل پرداخت می‌شود و خوش‌حساب‌ترین افراد حقوق‌بگیران هستند.

مومنی گفت: شفاف‌سازی فعالیت‌ها و مکانیزاسیون اظهارنامه مالیاتی سبب شد که شاهد استقبال خوبی باشیم؛ به طوری که هم‌اینک بیش از 98 درصد کل اظهارنامه‌ها به ‌شیوه الکترونیکی دریافت می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال در استان فارس 80 مورد از اظهارنامه‌ها با امضای دیجیتالی ارسال شده است که در نوع خود مطلوب محسوب می‌شود و امیدواریم تا سال آینده امضای دیجیتال در سیستم به طور کامل معرفی شده و جای خود را باز کند و تمام مؤدیان از آن استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس تصریح کرد: بیش از 85 درصد درآمد این استان را مالیات تامین می‌کند که نشان از مشارکت خوب مردم در توسعه فارس دارد.

وی پیرامون مالیات بر ارزش افزوده نیز خاطرنشان کرد: این قانون خوب است البته در تمام کشورهای اجراکننده آن زمان بسیاری لازم بوده تا به شکل کامل اجرا شود و در کشور ما نیز نیازمند زمان کافی برای اجرای بهتر است.

مومنی در پایان گفت: امیدواریم با نظارت بیشتر و همکاری خوب مردم در آینده شاهد اجرای بهتر این قانون باشیم.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول