اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان:

اصفهان دومین استان تأمین‌ کننده درآمد‌های مالیاتی کشور است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان گفت: اصفهان پس از تهران به‌ عنوان دومین استان تأمین ‌کننده درآمد‌های مالیاتی کشور به شمار می‌رود.

اصفهان دومین استان تأمین‌ کننده درآمد‌های مالیاتی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا همدانیان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در هر سال هر نفر اصفهانی بین 420 تا 430 هزار تومان به صورت سرانه مالیات به خزانه دولت واریز می‌کند و طی دوران پیش و پس از انقلاب اتکا به درآمد‌های نفتی هم‌چنان ادامه‌دار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اخلاق‌محوری، قانون‌محوری و ارتقای بصیرت جامعه در کنار ویژگی شاخص امانتداری به‌ عنوان رسالت و وظیفه اصلی خبرنگاران محسوب می‌شود، اضافه کرد: در شرایط فعلی دولت در شرایط گرانی و به صورت گران اداره می‌شود و هزینه‌های دولت هزینه‌های سرسام‌آوری است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان بیش از یک‌ هزار میلیارد تومان حقوق برخی از ادارات غیر از بهداشت و درمان بوده و تنها 800 میلیارد تومان حقوق و هزینه‌های اداره‌کل آموزش و پرورش است و 200 میلیارد تومان نیز به‌ عنوان حقوق سایر دستگاه‌های اجرایی کوچک فعال در استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌چنین نزدیک به یک‌ هزار و 500 میلیارد تومان حقوق به غیر از شرکت‌ها و نیرو‌های انتظامی و نظامی در استان وجود دارد، ادامه داد: در سال جاری حدود 2 هزار و 60 میلیارد تومان برای استان در زمینه درآمد‌های مالیاتی هدف‌گذاری شده است و اصفهان پس از تهران به عنوان دومین استان تأمین ‌کننده درآمد‌های مالیاتی کشور به شمار می‌رود.

همدانیان با اشاره به اینکه درآمد‌های نفتی سال به سال کم‌تر شده است، تاکید کرد: اما با وجود این موضوع نزدیک 60 درصد از منابع و مصارف دولت از درآمد‌های نفتی است و بودجه سال 91 بالغ بر 556 هزار میلیارد تومان بسته شده است.

وی با تاکید بر اینکه حدود 800 هزار نفر دانش‌آموز در سطح استان اصفهان وجود دارد، افزود: براساس قانون، ثبت‌نام این افراد در مدارس باید به صورت رایگان باشد و هر دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی تا دوره متوسطه در هر سال یک میلیون و 200 هزار تومان برای دولت هزینه دارد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان با بیان اینکه برای تحصیل هر دانش‌آموزی در هر سال هزینه سنگینی به بدنه دولت تحمیل می‌شود، گفت: بخش بسیاری از این هزینه‌ها باید از منابع مالیاتی تأمین شود و امسال رشد غیر کارشناسانه‌ به درآمد‌های استان اضافه شده است.

وی به رشد درآمد‌های مالیاتی استان در سال جاری اشاره و اظهار کرد: بالغ بر یک‌ هزار و 240 میلیارد تومان باید درآمد در استان کسب می‌شده که این درآمد‌ها محقق شده است.

همدانیان با بیان اینکه امکان جذب حدود 50 درصد از هدف‌گذاری 2 هزار و 60 میلیاردی در زمینه درآمد‌های مالیاتی در استان وجود دارد، ادامه داد: امور مالیاتی، تعزیرات حکومتی و خبرگزاری جزو معدود دستگاه‌های اجرایی هستند که دولت در سال جاری مجوز استخدام برای آنها صادر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه استانداری اصفهان به لحاظ محدودیت‌های اعتباری نمی‌تواند هیچ فردی را در سال جاری به کار گیرد، تصریح کرد: در سازمان امور مالیاتی می‌توانیم به ازای هر نفر یک میلیارد تومان درآمد کسب کنیم و فرهنگ مالیاتی باید در سطح جامعه نهادینه شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان بیشترین منابع مالیاتی را از آن شرکت‌ها دانست و افزود: مالیات ارزش افزوده و مشاغل نیز پس از مالیات شرکت‌ها در خور توجه است و یک ‌هزار و 950 میلیارد تومان از 2 هزار و 60 میلیارد تومان درآمد‌های مالیاتی استان به این موارد اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: تنها 110 میلیارد تومان از درآمد‌های مالیاتی استان به دیگر موارد اختصاص دارد و برای نخستین بار با 3 هزار و 200 پروژه اعتبارات عمرانی استان در سال جاری بسته می‌شود.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول