اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان خبر داد

آموزش 8 هزار نفر مودی مالیاتی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از آموزش 8 هزار نفر مودی مالیاتی و کارمندان این اداره کل خبر داد.

آموزش 8 هزار نفر مودی مالیاتی در زنجان

اکبر قاسم‌زاده در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: وصول و تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده از اولویت‌های اداره کل امور مالیاتی استان زنجان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه 88 درصد درآمد پیش‌بینی شده استان از منابع مالیاتی تحقق می‌یابد، افزود: وصول این درآمدها از برنامه‌های استان است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از ارائه آموزش‌های لازم به مودیان و کارمندان این اداره کل خبر داد و گفت: به منظور افزایش تخصص مودیان دوره‌های آموزشی از سوی اداره کل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آموزش یک هزار و 876 نفر به صورت رایگان در سال گذشته افزود:‌ به منظور فرهنگ‌سازی مالیاتی آموزش‌های لازم به افراد ارائه شده است.

قاسم‌زاده از آموزش 8 هزار نفر مودی مالیاتی و کارمندان این اداره کل خبر داد و گفت: در سال جاری آموزش‌های لازم به افراد ارائه می‌شود.

وی با اشاره به ارائه کتاب‌های مالیاتی در بین مودیان تصریح کرد: ‌آموزش‌های لازم در قالب این کتاب‌ها به مودیان ارائه می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از اجرای طرح جامع مالیاتی خبر داد و افزود: در حال حاضر پیش ثبت‌نام اخذ کد اقتصادی برای افراد حقوقی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این افراد برای تکمیل نام‌نویسی خود ضروری است اقدامات بعدی را انجام دهند، افزود:‌ با دریافت کد رهگیری این افراد می‌توانند نسبت به تکمیل ثبت‌نام خود اقدام کنند.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه افراد حقیقی تا آخر آبان ماه سال جاری باید برای دریافت کد اقتصادی اقدام کنند، افزود:‌ این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه امور مالیاتی نسبت به نام‌نویسی خود در زمان تعیین شده اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی شامل 32 پروژه است، افزود: برای اجرای این پروژه‌ها اقدامات لازم انجام شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان طرح جامع مالیاتی در سه استان کشور به صورت پایلوت در حال اجرا است، افزود: در استان‌های اصفهان، تهران و کرمانشاه این طرح اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان زنجان نیز نرم‌افزار اجرای این برنامه اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ 22 نرم‌افزار در قالب این طرح در کشور اجرایی می‌شود.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه با اجرای این نرم‌افزارها سیستم امور مالیاتی به صورت مکانیزه در کشور اجرایی می‌شود، افزود: با مکانیزه شدن فعالیت‌های مالیاتی حضور مردم در ادارات کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه ضروری است همه مودیان نسبت به نام‌نویسی برای دریافت کد اقتصادی اقدام کنند، افزود: در صورت عدم دریافت کد اقتصادی معاملات مودیان با مشکل مواجه می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به اینکه مودیان برای انجام معاملات خود نیازمند دریافت کد اقتصادی هستند، خاطرنشان کرد: در صورت عدم دریافت کد اقتصادی این افراد مشمول جرائم 10 درصدی غیرقابل بخشش می‌شوند.

وی یادآور شد: به منظور اجرای مرحله دوم طرح نظام جامع مالیاتی کشور، اشخاص حقیقی هم باید کد اقتصادی دریافت کنند.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد:‌ اصناف و بازاریان، صاحبان وسائل حمل و نقل عمومی و املاک اجاری اشخاص حقیقی محسوب می‌شوند.

وی گفت: دسترسی به نسخه الکترونیکی پرونده مالیاتی، برخورداری از امضای الکترونیکی در فرایندهای مالیاتی، پرداخت الکترونیکی و تسلیم الکترونیکی اظهارنامه‌های مالیاتی از مزایای کد اقتصادی اشخاص حقیقی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان تصریح کرد: در مرحله نخست هم بنگاه‌ها و شرکت‌های حقوقی کد اقتصادی دریافت کردند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول