اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور صنایع صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

دولت 8 هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: دولت در حمایت از بخش صنعت و تولید قرار است 8 هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب سرمایه در گردش پرداخت کند.

دولت 8 هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسینی عصر امروز در جلسه صیانت از تولید در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه دغدغه بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی استان کمبود منابع اعتباری و نقدینگی است، دولت تصمیم گرفته است تا برای حل این مشکل از طریق صندوق توسعه ملی این تسهیلات را به واحدهای صنعتی مشکل‌دار پرداخت کند.

وی با یادآوری اینکه اعلام این خبر خوش می‌تواند تولیدکنندگان و صنعتگران ما را به حل مشکلات پیش رو امیدوار کند، تصریح کرد: هم‌اکنون 80 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی ما درخواست بهره‌مندی از تسهیلات بلاعوض را کردند که ما از رقم 6 میلیارد تومان اعتبار ویژه دولت به صنایع استان نمی‌توانیم مبلغ درخواستی را در اختیار آنها قرار دهیم.

حسینی خاطرنشان کرد: منابع موجود ما محدود و متقاضیان زیاد است و اکثر آنها نیز تسهیلات بلاعوض درخواست کردند ولی ما باید از 6 میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده به استان به بهترین شکل و تدبیر استفاده کنیم تا تمام واحدهای صنعتی مشکل‌دار از آن بهره بگیرند.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: انتظار می‌رود در حل مشکلات پیش آمده صنایع و واحدهای تولیدی بانک‌های عامل نیز یاریگر ما باشند تا بتوانیم بسیاری از واحدهای تولیدی راکد و قدیمی را که به رکود و تعطیلی کشیدند، پویا و فعال کرده و زمینه فعالیت مجدد آنها را فراهم آوریم.

وی پیشنهاد کرد: 50 درصد سود تسهیلات ارایه شده از این محل را بانک‌ها از طریق یارانه در نظر گرفته شده تأمین کنند و مابقی را نیز تولیدکنندگان پرداخت کنند.

به گزارش فارس، معاون امور صنایع صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به ابلاغ 2 میلیارد تومان اعتبار به استان از محل کمک به واحدهای مشکل‌دار خبر داد و بیان کرد: کارگروهی در این زمینه شکل گرفته تا با ارزیابی نهایی اعضای کمیته فعال در این خصوص تصمیم‌گیری نهایی برای کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار برقرار شود.

حسینی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه با برطرف شدن برخی از مشکلات و نارسایی‌ها می‌توان قدرتمند با تحریم‌های اقتصادی دشمن مقابله کرد، گفت: اقتصاد ما امروز بیش از هر زمان دیگر به تخصص و تعهد نیاز دارد تا در این زمینه بهترین راهکارها برای خروج و گذر از بحران پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول