اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان سراب:

مشکلات واحدهای تولیدی کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است

خبرگزاری فارس: مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت سراب، مشکلات واحدهای تولیدی را کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: اگر فکر اساسی در این مورد نشود واحدهای تولیدی فعال به نیمه فعال و یا راکد تبدیل می‌شوند.

مشکلات واحدهای تولیدی کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است

داود رفیقی عصر امروز در حاشیه مراسم تجلیل از فعالان عرصه تولید و صنعت شهرستان سراب در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، مجتمع تولید آلومینا از نفلین‌سینیت را نقطه آمال و آرزوی مردم شهرستان سراب عنوان کرد.

وی افزود: اگر 50 کارخانه توسط دولت و یا بخش خصوصی در سراب راه‌اندازی شود، تا زمانی که مجتمع تولید آلومینا از نفلین‌سینیت راه‌اندازی نشود، همگی به این مسئله اذعان می‌کنند که گویی هیچ‌کاری در بخش صنعت در شهرستان سراب صورت نگرفته است.

وی با اشاره به سفر چند ماه گذشته قائم‌مقام وقت وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین مدیرعامل شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک به شهرستان سراب اظهار کرد: در جریان این سفر و در حضور نماینده سراب در دوره هشتم مجلس، قول‌هایی داده شد و در مورد شهرک‌های صنعتی در چهار مورد قول مساعد داده بودند که با وجود  پیگیری‌های صورت گرفته نتیجه‌بخش نبود.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب افزود: به دنبال آغاز به کار مجلس نهم موارد لازم در خصوص قول‌های داده شده توسط مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت به نماینده فعلی مردم شهرستان سراب در مجلس اطلاع داده شد.

وی تاکید کرد: به دنبال پیگیری‌های نماینده جدید سراب و در جریان دیدار وی با وزیر صنعت، معدن و تجارت که قائم مقام وزیر و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی نیز در آن جلسه حضور داشت، تعهدی که در رابطه با حل مشکل جاده دسترسی شهرک صنعتی سراب صنعتی شده بود تحقق یافته و عملی شد که مبلغ تعهد شده مدیرعامل شهرک‌های صنعتی کشور به حساب سازمان شهرک‌های صنعتی استان واریز شد.

رفیقی به مسئله اسناد ناحیه صنعتی دوزدوزان اشاره کرد و افزود: به دنبال مذاکرات صورت گرفته قرار است تا آخر مرداد ماه امسال اسناد ناحیه صنعتی دوزدوزان واگذار شود.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب به موضوع شهرک صنعتی مهربان نیز اشاره کرد و گفت: در این خصوص اسناد و مدارک زمین و مکان موردنظر برای احداث شهرک صنعتی مهربان را مسئولان شهرک‌های صنعتی  درخواست کرده‌اند که این موضوع به بخشداری مهربان برای مشخص شدن زمین و ارائه اسناد منتقل شده است.

رفیقی با اشاره به قول مساعد قائم‌مقام وزیر و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی کشور برای اختصاص 5 میلیارد ریال اعتبار به منظور بازسازی داخلی شهرک صنعتی سراب، از نماینده سراب در مجلس خواست تا این موضوع را پیگیری کند.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب، نبود هئیت امناء در شهرک صنعتی سراب با توجه به آیین‌نامه‌های شهرک‌های صنعتی را باعث ایجاد مشکل عنوان کرد و افزود: در حالیکه در تمام موارد عنوان شده است هیئت امناء مکلف است ولی هیچ اختیاراتی برای آنها داده نشده و مدیران واحدهای تولیدی هم در نتیجه رغبتی برای عضویت در هیئت امناء از خود نشان نمی‌دهند.

رفیقی، نیمه تمام ماندن ساختمان اداری شهرک صنعتی سراب در مرکز شهرک را یادآور شد و اظهار کرد: هرگاه نماینده یا مسئولی برای شهرک انتخاب می‌کنند باید به آن نفر اختیاراتی هم داده شود در حالیکه برای ساده‌ترین مورد مدیران واحدهای تولیدی باید به تبریز مراجعه کنند، پذیرفتنی نیست که مدیر انتخاب شود ولی آن مدیر فاقد هرگونه اختیارات قانونی برای پاسخگویی به مدیران واحدهای تولیدی باشد.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب در ادامه به مشکلات ناحیه صنعتی دوزدوزان اشاره کرد و افزود: در ناحیه صنعتی دوزدوزان سیستم روشنایی مطلوب نیست و این ناحیه فاقد سیستم مخابراتی است که واقعاً جای پرسش دارد.

وی تاکید کرد: ضمن آنکه خرید زمین‌های ناحیه صنعتی توسط عده‌ای و عدم سرمایه‌گذاری توسط آنها باعث شده تا در ناحیه صنعتی زمینی برای واگذاری به متقاضی جدید وجود نداشته باشد که این موضوع باید به هر طریق ممکن حل شود تا زمینه سرمایه‌گذاری برای متقاضیان جدید فراهم شود.

رفیقی، مشکلات واحدهای تولیدی را کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش عنوان کرد و افزود: واحدهای تولیدی از کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش رنج می‌برند و اگر فکر اساسی در این مورد نشود واحدهای تولیدی فعال به نیمه فعال و یا راکد تبدیل خواهند شد.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب، نبود مشوق لازم برای سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی سراب را یادآور شد و گفت: اگر مشوق‌های لازم در اختیار سرمایه‌گذاران در شهرستان‌ها قرار داده نشود، سرمایه‌گذاران رغبتی برای سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها نخواهند داشت و در نتیجه سرمایه‌گذاران در مرکز استان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

رفیقی تاکید کرد: واحدهای تولیدی شهرستان با 50 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند و اگر سرمایه در گردش آنها تامین نشود وضعیت تولید آنها باز هم کاهش خواهد یافت ضمن آنکه نرخ سود تسهیلات بانکی مسئله‌ای است که باید در خصوص آن چاره‌اندیشی اساسی شود.

انتهای پیام/س10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول