اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل:

تأمین سرمایه در گردش مشکل واحدهای تولیدی اردبیل است

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل گفت: اصلی‌ترین مشکل واحدهای تولیدی استان اردبیل اعمال ماده 28 و تأمین سرمایه در گردش است که امیدواریم در این زمینه مساعدت و گشایش لازم انجام شود.

تأمین سرمایه در گردش مشکل واحدهای تولیدی اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی با مدیران عامل بانک‌های اردبیل اظهار داشت:‌ اگر این اعتبار سرمایه در گردش و تسهیلات مرتبط با آن پرداخت شود به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی از بین رفته و آنها قادر باشند توانمند‌تر از گذشته به تولید و کار‌آفرینی مبادرت کنند.

وی یکی از ابزارهای مناسب بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات را گشایش اعتبار از محل مانده تسهیلات بنگاه‌های زود‌بازده پنج سال گذشته اعلام کرد و یادآور شد: با ابلاغ این رقم و سهم هر یک از بانک‌ها امیدواریم در پرداخت این تسهیلات سرعت عمل به خرج داده و بدون بهانه قرار دادن تعادل منابع و مصارف بانک‌ها در این زمینه اقدام عملی و جدی را انجام دهند.

معاون استاندار اردبیل با یادآوری اینکه هم اکنون بانک‌ها 430 میلیارد تومان مطالبات معوقه دارند، گفت:‌ اگر این مطالبات وصول شده و بخشی از تزریق اعتبار به شکل ملی صورت گیرد انتظار می‌رود گشایش جدی و فراگیر در حوزه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی و صنعتی به وجود آید.

عزیزی در خصوص مشاغل خانگی نیز تأکید کرد: دراین زمینه تاکنون از منابع قرض‌الحسنه 21 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که پرداخت تسهیلات برای 6 هزار و 400 طرح بوده است.

این مسئول بیان داشت: با تأکید استاندار اردبیل در کار گروه اشتغال تمام بانک‌های عامل موظف هستند تسهیلات مشاغل خانگی را تا ریال آخر پرداخت کنند و اگر پرونده‌ای در این زمینه به بانک‌ها ارجاع داده شده باید پرداختی‌ها به صورت کامل صورت گیرد تا رضایت شاغلان بخش خانگی فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل همچنین در جلسه فوق‌العاده بررسی مشکلات توزیع مرغ در اردبیل تصریح کرد: روزانه 62 تن در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

عزیزی از اعمال ممنوعیت برای خروج مرغ کشتار شده استان اردبیل خبر داد و افزود: میزان تولید ما با مصرف همخوانی دقیقی دارد و اگر برخی سود‌جویی‌ها و فرصت‌طلبی‌ها نباشد به مقدار کافی توزیع مرغ را شاهد خواهیم بود.

وی از بهبود شرایط توزیع مرغ در استان و کاهش صف‌های طولانی ابراز رضایت کرد و ادامه داد: با تدبیر استاندار اردبیل مبنی بر توزیع روزانه گوشت مرغ در اکثر فروشگاه‌های معتبر از صف‌های طولانی کاسته شده و در دو روز گذشته روند توزیع رضایت‌بخش بوده است.

معاون استاندار اردبیل به افزایش 40 درصدی جوجه‌ریزی از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: با کاهش قیمت نهاده‌های خوراک طیور در بازار آزاد به سرعت شاهد بهبود تولید و کاهش قیمت مرغ خواهیم بود.

عزیزی با یادآوری اینکه با محموله‌های صدور مرغ زنده به خارج از استان به جد مقابله می‌کنیم، ادامه داد: در کنار تنظیم بازار مرغ ما نباید تنظیم بازار کالاهای پر‌مصرف دیگر نظیر گوشت قرمز و برنج و روغن را نیز نادیده بگیریم چرا که تنظیم بازار کالاهای پر‌مصرف نیازمند اقدامات زیر‌بنایی همچون بر‌آورد تقاضا، تشکیل بانک‌های اطلاعاتی از میزان تولید، واردات، ذخیره‌سازی و کانال‌های توزیع است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود پایش بازار، توسعه زیر‌ساخت‌های مربوط به نگهداری و انبار محصولات پر‌مصرف و به ویژه توانمند‌سازی بخش خصوصی و استفاده از تمام ظرفیت‌های این بخش در تولید و توزیع کالاهای پر‌مصرف را از دیگر اقدامات زیر‌بنایی اعلام کرد.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول