اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان:

مشکل سرمایه در گردش صنایع را آزار می‏‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع استان سمنان گفت: مشکل سرمایه در گردش در برهه کنونی بیشتر صنایع را آزار می‏‌دهد.

مشکل سرمایه در گردش صنایع را آزار می‏‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رستم سعداللهی پیش از ظهر امروز در گردهمایی تولیدکنندگان استان سمنان که با حضور علی‏رضا خسروی، نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات انجمن مدیران صنایع استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: بانک مرکزی اعلام کرده است که بیش از 50 درصد مجموع فروش هر واحد تولیدی، به آن سرمایه در گردش اختصاص نیابد.

سعداللهی افزود: این مسئله با توجه به وثایق و مشکلاتی که برای دریافت این تسهیلات ایجاد می‏‌شود، کار را برای صنایع بسیار سخت می‏‌کند.

وی افزود: برای بیشتر صنایع متاسفانه اتفاقاتی رخ داده است که خود آنها به شخصه در وقوع آن نقشی نداشته‏‌اند و سیاست‏‌های دولتی سبب پیدایش این مشکلات شده است.

* افت 40 تا 45 درصدی فروش صنایع در سال‌جاری

رئیس هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع استان سمنان همچنین از افت 40 تا 45 درصدی فروش صنایع در سال‌جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این امر سبب شده است تا صنایع نتوانند بسیاری از خواسته‏‌ها را به نتیجه برسانند و مشکلات دیگری نیز برای صنایع به وجود آید.

سعداللهی افزود: متاسفانه بانک‏‌ها به هر بهانه‏‌ای به دنبال این هستند که به صاحبان صنایع تسهیلات پرداخت نکنند و انتظار کارآفرینان این است که مشکلات سرمایه در گردش رسیدگی و حل شود.

وی با بیان اینکه مدیران صنعتی به خودی خود نقشی در ناتوان شدن واحدهای تولیدی‏شان نداشته‏‌اند و بسیاری از قوانین و سیاست‏‌های دولتی بر فعالیت‏‌های آنها تاثیر گذاشته است، ادامه داد: مواد اولیه در بازارهای داخلی و خارجی بسیار گران شده است و صنایع به همین خاطر برای فروش محصولاتشان با مشکلات زیادی مواجه می‏‌شوند.

* مدیران واحدهای صنعتی ممنوع‏‌الخروج می‏‌شوند

رئیس هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع استان سمنان در عین حال گفت: این در حالی است که مدیران واحدهای صنعتی به دلیل بدهی‏‌هایی که دارند، ممنوع‏‌الخروج می‏‌شوند و نمی‏‌توانند در بازارهای خارجی بازاریابی کنند.

سعداللهی افزود: در زمان حاضر، پرداخت تسهیلات به صنایع به طور کامل بسته یا محدود شده است و انتظارها این است که در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، حمایت‏‌ها از صنایع واقعی شود.

وی تاکید کرد: باید به گونه‏‌ای اقدام کرد که مسئله ممنوع‏‌الخروج شدن مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی، مسدود شدن حساب‏‌ها و ممانعت از نقل و انتقالات رفع شود.

* مسائل مربوط به مالیات بر ارزش افزوده در حال پیگیری است

رئیس هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع استان سمنان همچنین گفت: در نشست قبل تولیدکنندگان استان سمنان، درباره مسائل مترتب بر مالیات بر ارزش افزوده بحث و تبادل نظر شد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‏‌های نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی که جای تقدیر دارد، نشستی با رئیس کمیسیون صنایع مجلس برگزار شد و نقطه نظرات مدیران صنایع استان سمنان به صورت مکتوب به رئیس این کمیسیون ارائه شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع استان سمنان ادامه داد: مسائل مربوط به مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون صنایع مجلس در حال پیگیری است و امیدواریم هر چه سریع‏‌تر به نتیجه برسد.

سعداللهی با بیان اینکه خوشبختانه نماینده مردم سمنان و مهدیشهر دید بازی نسبت به صنایع دارد و همراه خوبی برای رفع مشکلات است، گفت: پیگیری‏‌های خسروی اثرگذاری مناسبی در بهبود وضع صنایع استان سمنان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قرار است به صورت ماهانه جلساتی با صنایع و تولیدکنندگان استان سمنان با حضور نماینده سمنان و مهدیشهر در خانه ملت برگزار شود، اظهار کرد: هر ماه شماری از کارآفرینان و تولیدکنندگان استان سمنان در این نشست‏‌ها دعوت می‏‌شوند و امروز بیشتر مشکلات صنایع گچ و کانی‏‌های غیر فلزی مور بحث و تبادل نظر قرار می‏‌گیرد.

انتهای پیام/ی10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول