اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان:

مهم‌ترین مشکل صنعت، کمبود سرمایه در گردش است

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: مهم‌ترین مشکل صنعت کشور کمبود سرمایه در گردش و تامین نقدینگی است.

مهم‌ترین مشکل صنعت، کمبود سرمایه در گردش است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رمضان بهرامی شامگاه سه‎شنبه در دومین نشست هم‎اندیشی فضای کسب و کار صنعتگران که در سالن شرکت گاز استان برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل ضعف بازار سرمایه لازم است واحدهای صنعتی همانند سابق نیاز نقدینگی خود را از سیستم بانکی تامین کنند.

وی بی‎ثباتی و چندنرخی بودن ارز را از دیگر مشکلات بخش اقتصادی عنوان کرد و یادآور شد: بی‎ثباتی ارز به زیان ثبات تولید و اشتغال تمام خواهد شد و زمینه رانت و فساد نیز به وجود می‎آید.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان بیان داشت: ناسازگاری بین سیاست‎های پولی، مالی و تجاری به زیان تولید و شکوفایی اقتصادی کشور تمام شده است.

بهرامی بالا بودن نرخ تورم را از دیگر دغدغه‎های بخش تولید و اقتصاد کشور عنوان کرد و بیان داشت: اگر تورم در این زمینه برطرف نشود تولیدات داخلی فاقد توجیه اقتصادی خواهند شد.

وی یادآور شد: بر اساس بررسی‎های خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان حداقل 20 دلیل و عامل وجود دارد که تایید می‎کند تولیدکنندگان به نقدینگی زیادی نیاز دارند و ناچار هستند از طریق سیستم بانکی نیاز خود را تامین کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان بر ایجاد تخصیص خط ویژه اعتباری در بخش صنعت استان تاکید کرد و متذکر شد: در شرایطی که با بهره بانکی سال‎های قبلی حدود 12-16 درصد واحدهای صنعتی دچار بدهی معوق شده‎اند و با بهره 21 درصد به بالا نیز به طور حتم قادر به ادامه کار نخواهند بود.

بهرامی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تفکر اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای مردمی کردن اقتصاد و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت بخش خصوصی است که عبور از چالش تحریم‎های جهانی به همدلی، تفاهم و ادبیات مشترک بین بخش خصوصی و دولتی نیازمند است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول