اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

75 درصد از صادرات استان زنجان مواد معدنی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: 75 درصد از صادرات استان مربوط به صنایع و مواد معدنی است.

75 درصد از صادرات استان زنجان مواد معدنی است

علی معصومی در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‏ وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: 34 پروانه بهره‎برداری در حوزه صنعت طی پنج ماه نخست سال جاری در استان زنجان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌ گذاری برای 34 پروانه بهره‎برداری صادر شده 258 میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع 248 نفر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه تعداد جواز تاسیس صادر شده در پنج ماه نخست سال جاری 190 فقره بوده است، اضافه کرد: با سرمایه‏‌گذاری 17 هزار میلیارد ریال در تاسیس جوازها، برای 5 هزار و 603 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد پروانه بهره‎برداری صادر شده در زمینه استخراج معادن و مواد معدنی چهار فقره بوده است، ادامه داد: 13 میلیارد ریال برای کسب پروانه بهره‎برداری این معادن سرمایه‎گذاری شده و در مجموع برای 25 نفر فرصت شغلی به وجود آمده است.

معصومی تصریح کرد: فعالیت معادن در استان زنجان سبب رشد و توسعه صنایع معدنی می‏شود.

وی به هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری صادرات در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در مجموع میزان صادرات استان در چهارماه نخست سال جاری 180 میلیون دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه از مجموع 180 میلیون دلار صادرات استان 147 میلیون دلار مربوط به صادرات مواد معدنی و صنایع معدنی بوده است، ادامه داد: 28 میلیون دلار نیز مربوط به حوزه صنعت است.

وی اظهار داشت: 75 درصد از صادرات استان زنجان در سال جاری شامل مواد معدنی و صنایع معدنی بوده است.

معصومی با اشاره به اینکه میزان صادرات استان زنجان در سال گذشته 652 میلیون دلار بوده است، خاطرنشان کرد: این رقم رشد قابل توجهی را نسبت به سال‏های گذشته در زمینه صادرات نشان می‏دهد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته در سال جاری نیز به میزان هدف‌گذاری خود در بخش صادرات دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول