اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت:

30 درصد صادرات کشور در بخش معدن است

خبرگزاری فارس: معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر 30 درصد صادرات کشور در بخش معدن است.

30 درصد صادرات کشور در بخش معدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، وجیه‌الله جعفری ‌در همایش نقش معدن در توسعه اقتصادی و نقش مهندسی در بهبود فعالیت‌های معدنی در استان همدان با اشاره به اهمیت بخش معدن در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور، اظهار کرد: سهم معدن در صادرات کشور حدود 30 درصد است که با این وصف نقش خاص خود را با وجود همه موارد ایفا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در بخش اکتشاف و فرآوری مواد معدنی کشور باید تمرکز بیشتری صورت گیرد، گفت: در حال حاضر باید بر روی اکتشاف مواد معدنی کاری اساسی انجام شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: با توجه به اهمیت اکتشاف مواد معدنی، در بعد قانونی تلاش کردیم قانون اصلاح معادن را تقویت و از ورود افراد ذی‌صلاح نیز حمایت کنیم.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی در همه عرصه‌ها، این امر را گامی مؤثر در ارتقای فعالیت‌های اقتصادی به ویژه بخش معدنی در کشور دانست.

جعفری با بیان اینکه 4 هزار و 500 معدن از 5 هزار و 700 معادن موجود در کشور، فعال است، تصریح کرد: از این تعداد 2 هزار و 500 معدن حقوق دولتی خود را در حد عرف می‌گیرند اما برخی از معادن ما هنوز هم در دست دولت یا شرکت‌های بزرگ منحصر است.

وی با بیان اینکه منابع در اختیار محدود است، تصریح کرد: محدودیتی برای هیچ استانی در زمینه اکتشاف و معادن قائل نشده‌ایم و همه استان‌ها می‌توانند در این زمینه ورود پیدا کرده و فعالیت‌های معدنی خود را ارتقا دهند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت خطاب به مسئولان حوزه صنعت و معدن استان همدان بیان کرد: شما نباید منتظر تسهیلات و اعتبارات بمانید بلکه باید طرح‌های خود را با کمک بخش خصوصی اجرایی کنید که در این راستا نیز باید محدوده‌های خود را شناسایی کرده باشید.

وی با اشاره به ورود بخش خصوصی در مراحل مختلف بخش صنعت و معدن از جمله بخش اکتشاف، متذکر شد: امروز اگر استان همدان درصدد توسعه همه‌جانبه است باید شرایط و زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار را نیز متناسب با این نیاز در استان فراهم کند.

جعفری با تأکید بر اینکه به هر میزان که اکتشاف معادن به خوبی انجام شود به همان میزان نیز بهره‌وری از معادن مطلوب است، اکتشاف را نوعی سرمایه‌گذاری دانست.

به گفته وی، بهره‌برداری درست و فناوری در حوزه اکتشاف چه با تأمین منابع مالی و چه با ایجاد شرایط برای افراد متخصص، موجبات رشد حوزه معدنی استان را در پی خواهد داشت که این مهم همگامی همه متولیان امر را طلب می‌کند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حوزه صنعت و معدن باید تشکل‌های مختلف مرتبط با این حوزه را جذب کند، تصریح کرد: هر چقدر در حوزه صنعت و معدن تشکل ایجاد شود خوب است اما سازماندهی و مدیریت بین تشکل‌ها نیز نیاز است.

وی با بیان اینکه در بخش مواد معدنی در کشور به لحاظ وزنی سهم صادرات مواد خام از صادرات فرآوری مواد معدنی بیشتر است، گفت: درآمدزایی بخش صادرات فرآوری شده مواد معدنی 2.3 دهم بیشتر از صادرات مواد خام آن است.

جعفری در پایان سخنانش خطاب به مسئولان حوزه صنعت و معدن استان همدان تأکید کرد: در حوزه فعالیت‌های صنعت و معدن درخواست سرمایه در گردش را بدهید چرا که تاکنون برای بخش صنعت به این سرمایه توجه نشده است.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول