اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

راه توسعه بدون نفت در کشور از مسیر معدن می‌گذرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: راه توسعه بدون نفت در نظام جمهوری اسلامی ایران از مسیر معدن می‌گذرد.

راه توسعه بدون نفت در کشور از مسیر معدن می‌گذرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم کارخانه‌ای در همایش نقش معدن در توسعه اقتصادی و نقش مهندسی در بهبود فعالیت‌های معدنی در استان همدان با بیان اینکه اشتغالزایی در معادن کشور 16 درصد است، اظهار کرد: رتبه ما در بهره‌وری و اشتغالزایی بخش معدن نیز 16 است.

وی با بیان اینکه معادن ما به آن صورت که باید، در چرخه تولید قرار ندارند، تصریح کرد: راه توسعه بدون نفت در نظام جمهوری اسلامی ایران از مسیر معدن می‌گذرد که بر این اساس باید این راه را طراحی کنیم تا به توسعه و پیشرفت برسیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی سخن رهبری مبنی بر اینکه "باید به سمتی پیش برویم که شیر نفت را ببندیم" را یادآور شد و گفت: تحقق این سخن در گرو تغییر مسیر اتکای اقتصادی به نفت و توجه به بخش معادن موجود در کشور است.

وی اهمیت امر آموزش در بخش معدن را یادآور شد و ابراز کرد: اگر می‌خواهیم به توسعه پایدار دست یابیم باید بر روی آموزش در حوزه معدن تمرکز کنیم.

کارخانه‌ای با بیان اینکه سابقاً در حوزه معدن عزمی راسخ همراه با برنامه هدفمند وجود نداشت بر لزوم ارتقای جایگاه علمی در این زمینه تأکید کرد.

وی سخن رهبری را مبنی بر اینکه "کشوری که فاقد علم باشد محکوم به شکست است" را یادآور شد و با اشاره به سند چشم‌انداز توسعه کشور، تصریح کرد: اگر طبق این سند به مقام نخست علمی منطقه دست یابیم ایادی استکبار عقب خواهند کشید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد ارائه مقالات علمی ایران در عرصه جهانی این ارتقا را موجب رشد کشور در عرصه علمی دانست و تصریح کرد: اگر چه این نماد ارزشمند است اما در عمل نیز باید نمود عینی پیدا کند.

وی با اشاره به وجود معادن ارزشمند در همدان، عنوان کرد: سیلیس همدان در کشور نمونه است و خلوص بالای 95 درصد دارد که با این وصف سرمایه‌گذاری بر معادن موجود در استان موجب تحولات عظیمی خواهد شد.

کارخانه‌ای با بیان اینکه در دنیا 10 عنصر گرانبها وجود دارد که مبادلات تجاری آنها یک میلیارد دلار است، گفت: یکی از این عناصر ده‌گانه یاقوت آبی است که معدن آن در همدان وجود دارد و با این وصف همدان می‌تواند به صادرات یک میلیارد دلار در رابطه با این عنصر گرانبها دست پیدا کند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه در برنامه‌ریزی استان اشتباه کرده‌ایم، تصریح کرد: یک هزار و 100 میلیارد تومان در استان به بنگاه‌های زودبازده اختصاص داده شده اما چرا نباید درصدی از آن اعتبار صرف معدن شود؟

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول