اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه:

واحدهای صنعتی هزینه‌های مصرف انرژی را کاهش دهند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: واحدهای صنعتی استان باید هزینه‌های مصرف انرژی را کاهش دهند تا بتوانند قیمت تمام شده کالا را کاهش دهند.

واحدهای صنعتی هزینه‌های مصرف انرژی را کاهش دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محسن رستمی در نخستین همایش بررسی و ارائه راهکارهای مناسب استفاده بهینه از حامل‌های انرژی صنعت که در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه برگزار شد،‌ اظهار کرد: اهمیت و جایگاه انرژی در قیمت تمام شده کالا‌ و کاهش مصرف انرژی از عمده ضرورت‌های واحدهای صنعتی است.

رستمی ادامه داد: واحدهای صنعتی استان باید هزینه‌های مصرف انرژی را کاهش دهند تا بتوانند قیمت تمام شده کالا را کاهش دهند و توان رقابت در بازار را داشته باشند.

وی با اشاره به تسهیلات پیش‌بینی شده جهت واحدهای آسیب‌پذیر گفت: در راستای نوسازی و بازسازی خط تولید و نیز کاهش هزینه‌های انرژی‌، این سازمان آمادگی دارد که واحدهای صنعتی را به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی کند.

سرپرست سازمان صنعت‌، معدن تجارت استان کرمانشاه افزود: از زمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها تا‌کنون اقدامات خوبی در زمینه تغییر سوخت واحدهای صنعتی انجام شده و در‌ حال‌ حاضر اکثر شهرک‌های صنعتی استان مجهز به لوله‌کشی‌ گاز هستند.

اصول مدیریت و ممیزی انرژی در صنعت‌، آشنایی با تعرفه‌های برق و مدیریت انرژی در سیستم‌های روشنایی، مدیریت انرژی در الکترو‌موتورها و نحوه صرفه‌جویی انرژی با استفاده از کنترل کنترلرهای دور مدیریت بهینه از مصرف انرژی در الکترو‌پمپ‌ها روش‌ها و تجهیزات مناسب اندازه‌گیری انرژی از عمده موضوعات و مباحثی بود که در این همایش توسط مدرسان برجسته وزارت نیرو و سازمان بهره‌وری انرژی ایران "سابا" عنوان شد.

این همایش به همت اداره آموزش سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان کرمانشاه و همکاری وزارت نیرو با حضور مدیران واحدهای صنعتی از جمله کوره‌های آجرپزی‌، سیمان، گچ، ریخته‌گری، لبنیات، سنگبری، نوردفولاد، رب‌ گوجه‌فرنگی، روغن نباتی و ... در محل سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد‌.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول