اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان اصفهان:

جایگاه‌های سوخت استاندارد نیستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان با اشاره به اینکه جایگاه‌های سوخت استاندارد نیستند، گفت: نازل‌های عرضه سوخت کالیبره نیستند و پس از آزمایش در صورت مردودی تلمبه مذکور پلمپ می‌شود.

جایگاه‌های سوخت استاندارد نیستند

اصغر صالح‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با تعداد جایگاه‌های سوخت در استان اصفهان، اظهار کرد: به طور کلی حدود 235 جایگاه عرضه سوخت مایع در سطح استان اصفهان وجود دارد.

وی در مورد استانداردسازی جایگاه‌های بنزین تصریح کرد: در سال گذشته برابر توافق سازمان ملی استاندارد ایران و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، آزمون دوره‌ای به صورت ماهیانه صورت گرفت، اما با وجود فشار جایگاه‌های عرضه سوخت مایع و شرکت ملی پخش، آزمون‌های دوره‌ای در بازه‌های سه ماهه و به شکل کالیبره بودن تلمبه‌های عرضه سوخت مایع به روش حجمی مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان در مورد ملاک و معیارهای استاندارد بودن جایگاه‌های سوخت گفت: ملاک و معیار کالیبره بودن تلمبه عرضه سوخت مایع، پیمانه‌های مدرجی است که به عنوان مرجع و برابر دستورالعمل مخصوص واحد اوزان و مقیاس‌های سازمان استاندارد مورد ارزیابی و عملکرد آنها صحه‌گذاری می‌شود.

وی ادامه داد: برابر تعرفه سازمان استاندارد ایران هزینه آزمون هر نازل در کل کشور مبلغ 95 هزار ریال است که در راستای رعایت حال جایگاه داران استان و پس از جلسات مشترک با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و اتحادیه جایگاه داران، اداره‌کل استاندارد اصفهان جهت آزمون هر نازل مبلغ 65 هزار ریال تعیین کرده است.

صالح‌زاده با اشاره به استاندارد نبودن تمامی جایگاه‌های سوخت تاکید کرد: همه نازل‌های عرضه سوخت کالیبره نیستند و مقدار بنزین استخراج شده از نازل بیشتر یا کم‌تر است که پس از آزمون، در صورت مردودی تلمبه مذکور پلمپ گشته و به جایگاه 10 روز فرصت داده می‌شود تا نسبت به اصلاح و تعمیر تلمبه اقدامات لازم را انجام کند.

وی در ارتباط با چگونگی برخورد با متخلفان اظهار کرد: با عنایت به پی‌گیری و درگیری چند اداره اعم از استاندارد، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و تعزیرات حکومتی در این امر، ساز و کار مشخص و متقنی به منظور این امر موجود نیست و جایگاه‌های متخلف و جایگاه‌هایی که از آزمون امتناع می‌ورزند، جهت اقدامات قانونی به واحد حقوقی اداره‌کل استاندارد معرفی خواهند شد و در صورت نیاز با همراهی سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به برخورد با متخلفان اقدام می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول