اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه تجارت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان اردبیل:

افزایش صادرات یکی از ابزارهای اساسی توسعه است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان اردبیل یکی از ابزارهای اساسی را در توسعه همه جانبه افزایش صادرات و کاهش واردات آن هم در سطوح فراگیر توصیف کرد.

افزایش صادرات یکی از ابزارهای اساسی توسعه است

علی بیگ‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در  اردبیل از ایجاد تدابیر حمایتی ـ هدایتی در این حوزه خبر داد.

این مسئول اظهار داشت: به نظر می‌رسد آنچه در صادرات بایستی مورد توجه قرار گیرد ارتقای کیفیت تولید و تعامل تنگاتنگ بخش صادرات با تولید کنندگان واحدهای صنعتی و حوزه‌های مختلف اقتصادی است که می‌تواند به جهش صادرات کمک کند.

وی حمایت از صادر کنندگان، پرداخت تسهیلات برای آنها و توسعه خدمات فنی و مهندسی را از دیگر اقدامات و ضرورت‌ها توصیف کرد.

این مسئول گفت: در کنار این کارها شاهد راه‌اندازی شبکه اطلاع‌رسانی بازرگانی داخلی و همچنین حمایت‌های جدی از صادر کنندگان در قالب مشوق‌های مختلف هستیم تا بتوانیم بازارهای هدف را برای توسعه صادرات و همچنین ارائه خدمات فنی و مهندسی برقرار کنیم.

معاون توسعه تجارت سازمان صنعت و معدن و تجارت استان اردبیل از صادرات به عنوان یکی از ابزارهای تحقق شعار سال یاد کرد و افزود: در این میان افزایش تولید با کیفیت و حمل و نقل مناسب، بسته‌بندی شایسته کالاها، ساخت پایانه‌های صادراتی و حضور در نمایشگاه‌های خارجی از تدابیر شایسته در ارتقا‌بخشی این موضوع است.

این مسئول ادامه داد: در کنار آن هدفگذاری ما گسترش تجارت الکترونیکی و متوسل شدن به ابزارهای جدید است که این خود می‌تواند در کنار برگزاری کلاس‌های آموزشی برای تجار و بازرگانان در توسعه این بخش راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل گمرک مرکز استان و شهرستان بیله‌سوار به عنوان دو گمرک فعال به امر صادرات و واردات مشغول هستند، افزود: حجم صادرات کالاهای ما از این گمرکات به مقصد آذربایجان، قزاقستان، گرجستان و روسیه و به صورت محدود به عراق و ترکیه قابل تامل است.

بیگ‌زاده اضافه کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی و سال تولید ملی که بانک مرکزی ما از سوی استکبار تحریم شده، می‌توانیم با تدابیر پیشگیرانه و توجه به سایر مولفه‌ها صادرات را ارتقا داده و از این طریق بتوانیم صادرات بر پایه تولید داخلی و توجه به کیفیت محصولات صادراتی را شاهد باشیم.

وی یکی از ابزارهای اساسی را در توسعه همه جانبه افزایش صادرات و کاهش واردات آن هم در سطوح فراگیر توصیف کرد و گفت: ما توانمندی‌های خود را در حوزه صادرات احصا کردیم و سعی می‌‌کنیم با بازیابی و بسته‌بندی مناسب از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول