اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از مهرماه امسال

طرح استاندارد اجباری در صنعت جوش کشور آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: از مهرماه جاری طرح استاندارد اجباری در صنعت جوش کشور آغاز می‌شود.

طرح استاندارد اجباری در صنعت جوش کشور آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نخستین جلسه شورای استاندارد استان قزوین بعد از ظهر امروز با حضور نظام‌الدین برزگری رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، وحید مرندی مدیرکل هماهنگی امور استان‌های سازمان استاندارد، احمد عجم استاندار قزوین، مجید نادری معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین، مدیران کل و اعضای شورای استاندارد استان قزوین در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین تشکیل شد.

نظام‌الدین برزگری در این جلسه اظهار کرد: به دنبال ساماندهی صنعت جوش که در حوزه‌های ساخت هواپیما، خودرو و محصولات صنعتی است، طرح استاندارد اجباری در صنعت جوش کشور از اول مهرماه جاری آغاز می‌شود.

وی صنعت جوش را یکی از صنایع مهم دنیا دانست و افزود: با ساماندهی این صنعت در کشور شاهد رشد صنعت جوش خواهیم بود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به توسعه استاندارد در دنیا تصریح کرد: در سازمان استاندارد بین‌المللی بحث مسئولیت اجتماعی مطرح است که در کنار گواهی کالا استاندارد، باید گواهی مسئولیت اجتماعی آن کالا نیز صادر شود.

برزگری اضافه کرد: در آینده حقوق بشر را استاندارد معین خواهد کرد و دنیا در بحث استاندارد به پیشرفت‌های چشم‌گیری دست پیدا می‌کند.

این مسئول با اشاره به شعارهای سال مقام معظم رهبری ابراز کرد: چندین مورد در سال اصلاح الگوی مصرف به فرمان مقام عظمای ولایت با هدفمندی یارانه‌ها استانداردسازی در کشور انجام شد.

برزگری با اشاره به شعار جهاد اقتصادی عنوان کرد: در سال جهاد اقتصادی به همت مدیران و استانداران و همچنین مردم ایران اسلامی، با وجود تحریم‌هایی که دنیای غرب طراحی کرده بود، فعالیت‌های خوبی در زمینه استانداردسازی در کشور صورت گرفت.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: آمارها نشان می‌دهد که در هفت سال دولت نهم و دهم تعداد تدوین‌های استاندارد که نقشه راه تولید و ارایه خدمات است، 134 هزار و 970 عنوان در کشور بوده درحالی که مدت مشابه سال‌های پیش از آن شش هزار و 200 عنوان تدوین استاندارد بوده است.

برزگری بیان کرد: همچنین در هفت سال دولت نهم و دهم تعداد پروانه‌های کاربرد علامت که صادر شده حدود 20 هزار و 200 مورد بوده است درحالی که آمار صادر شده این پروانه‌ها در مدت مشابه پیش از آن، شش هزار و 200 پروانه اعلام شده است.

وی با اشاره به رعایت استانداردها در کالاهای وارداتی و صادراتی کشور عنوان کرد: از یکم تیرماه سال 90 تا پایان بهمن‌ماه سال گذشته 27 هزار مورد تقاضای واردات به کشور ثبت شده که به چهار هزار و 500 مورد اجازه ورود داده نشده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تحریم‌های غرب اظهار کرد: با این تحریم‌ها جمهوری اسلامی ایران به سمت خودکفایی حرکت می‌کند و با استانداردسازی کالاها مسیر پیشرفت را در پیش می‌گیرد.

30 درصد صادرات کشور صادرات غیرنفتی است

برزگر با بیان اینکه 30 درصد صادرات کشور اقلام غیرنفتی است، ابراز کرد: 30 درصد از صادرات کشور اقلام غیرنفتی بوده که این نشان‌دهنده پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است.

این مسئول با بیان اینکه یک زن ایرانی جزو پنج زن موفق جهان در استانداردسازی معرفی شده است، افزود: در روز جهانی زن سازمان جهانی استاندارد یک خانم ایرانی را به عنوان دومین زن موفق جهان در استانداردسازی معرفی کرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: این جای افتخار است که یک زن محجبه ایرانی در بین زنان موفق جهان در عرصه استانداردسازی قرار گرفته است.

برزگری با بیان اینکه شعار امسال سازمان ملی استاندارد ایران ضایعات کم‌تر، نتایج بهتر، کارایی بیشتر با استاندارد است، گفت: کاهش ضایعات نتایج بهتری را در تمام کارها دارد و به دنبال آن بهره‌وری کالا نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول