اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرش همدان:

شیوه پرداخت تسهیلات به قالیبافان قانونمند شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: شیوه پرداخت تسهیلات به قالیبافان باید به صورت قانونمند تغییر کند.

شیوه پرداخت تسهیلات به قالیبافان قانونمند شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، احمد علی‌بابایی در کمیته فرش شهرستان اسدآباد، تشکیل کمیته فرش در استان همدان را ابتکاری جدید خواند و اظهار داشت: فرش با قدمتی حدود 2 هزار سال به عنوان بهترین کف‌پوش از سوی بشر شناخته شده که بافت آن در کشور ایران به عنوان هنری اصیل با نقش، نگار و سلایق مختلف در دنیا جایگاه ویژه دارد.

وی با بیان اینکه فرش همانند بافنده‌هایش مظلوم واقع شده است، افزود: باید برای تبلیغ صحیح در زمینه فرش و فرش‌بافی گام برداریم چراکه ارزش افزوده این مهم در سطح جهان 60 درصد است و موجب ایجاد اشتغالزایی پایدار می‌شود.

رئیس اداره فرش استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه شیوه پرداخت تسهیلات به قالیبافان صحیح نیست و از این تسهیلات برای رفع مشکلات دیگر استفاده می‌شود، تصریح کرد: می‌توان با پرداخت 2 تا 3 میلیون تومان برای هر نفر شغلی پایدار در طول یک سال ایجاد کرد که ارزش افزوده آن بالا باشد که اجرای این امر نیاز به تغییر در شیوه پرداخت تسهیلات به قالیبافان دارد.

علی‌بابایی با بیان اینکه نگاه متولیان فرش باید جهانی باشد، گفت: باید با اعزام تاجران به بازارهای جهانی طرح و نقشه‌های فرش در کشورهای مختلف را شناسایی و اقدام به بافت فرش‌هایی از سلایق مختلف کنیم.

وی اشاره به اینکه هنوز آمار واقعی از فرش‌بافان در سطح استان همدان نداریم، افزود: هم‌اکنون در شهرستان اسدآباد 2 هزار و 800 نفر بافنده شناسایی شده‌اند که 409 نفر آنان زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

رئیس اداره فرش استان همچنین از ثبت‌‌نام افراد برای آموزش رایگان قالیبافی در سطح استان همدان از اول شهریور تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: با برگزاری کلاس‌های آموزشی از سوی فنی‌ و حرفه‌ای به افراد آموزش‌دیده کارت و گواهینامه مهارت ارائه می‌شود.

علی‌بابایی با درخواست از مسئولان شهرستان اسدآباد برای اختصاص مکان مناسب برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در روستاها افزود: در روستاها نیز اگر تعداد افراد ثبت‌‌نامی به 30 نفر برسد کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم اعتبارات اختصاص یافته اسدآباد برای ایجاد مشاغل خانگی 216 میلیون و 700 هزار تومان بوده است، گفت: تعداد 130 نفر به میزان 196 میلیون تومان به اداره کار معرفی شده که 71 نفر به مبلغ 106 میلیون تومان موفق به دریافت وام شده‌اند.

رئیس اداره فرش استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: از اعتبارات اختصاص یافته برای پرداخت تسهیلات 90 میلیون تومان از بانک طلب داریم که باید با توجه به افراد معرفی شده آن تسهیلات را پرداخت کنند.

علی‌بابایی با بیان اینکه خلأ وجود انجمنی از نقشه‌کشان در استان همدان احساس می‌شد، افزود: مؤسسه‌ای را در این زمینه فعال کرده‌ایم که نقشه‌های مختلف را مرمت، بازسازی کرده و با برگزاری نمایشگاه‌هایی از نقوش به دنبال راهکارهای ایجاد نقشه‌های جدید هستیم. 

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول