اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

افتتاح 300 پروژه صنعتی گیلان در خرداد 92

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افتتاح 300 طرح صنعتی با اشتغالزایی 12 هزار نفر در خرداد سال 92 در این استان خبر داد.

افتتاح 300 پروژه صنعتی گیلان در خرداد 92

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، علی منتظری شامگاه یکشنبه در بازدید دوره‌ای اصحاب رسانه از طرح‌های توسعه‌ای واحدهای صنعتی گیلان اظهار کرد: امسال واحدهای نیمه‌تمام تولیدی بالای 40 درصد پیشرفت فیزیکی در استان باید به اتمام برسند.

وی با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری‌های جدید استقبال می‌کنیم، افزود: اولویت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بهره‌برداری از واحدهای نیمه‌تمام است.

منتظری از افتتاح 300 طرح صنعتی با اشتغالزایی 12 هزار نفر در خرداد سال 92 در گیلان خبر داد و تصریح کرد: بالغ بر یک‌هزار پروژه نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی از 5 درصد به بالا در استان وجود دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان حفظ شرایط جاری واحدهای تولیدی را بسیار حائز اهمیت خواند و بیان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی گیلان رصد و پیگیری می‌شود.

وی حمایت از صنایع سازگار با محیط طبیعی گیلان را از جمله اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: تحریم‌ها نمی‌تواند برای واحدهای تولیدی که مواد اولیه آنها در کشور و استان تهیه می‌شود، مشکلی ایجاد کند.

منتظری صدور مجوز فعالیت واحدهای تولیدی را به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت دانست و اضافه کرد: فرآیند اداری احداث واحدهای تولیدی به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ارائه خدمات گمرکی برای ورود ماشین‌آلات را بر عهده این سازمان عنوان کرد و گفت: باید در سال اقتصاد مقاومتی از قابلیت‌های موجود در کشور و استان استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کارخانه‌های ورشکسته گیلان اذعان کرد: تعداد اندکی از کارخانه‌های استان ورشکسته شدند و باید به فکر کارگران این کارخانه‌ها باشیم.

منتظری بدهی کارخانه‌های ورشکسته را بیش از ارزش آنها عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذاری‌های جدید بسیاری نیز در گیلان در حال انجام است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید براینکه کارخانه ایران‌پوپلین از روند ضرردهی خارج شده است، اظهار کرد: آینده روشنی برای کارخانه مذکور می‌بینیم.

به گفته وی وضعیت کارخانه‌های کنف‌کار، ریسندگی خاور و پنگوئن ویژه است و باید مشکل کارگری آنها برطرف شود.

مناطق محروم با احداث واحدهای تولیدی توسعه می‌یابد

مدیرعامل شرکت نوآوران فومنات نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید بطری‌های یک‌بار مصرف پلاستیکی در این کارخانه بیان کرد: کارخانه مذکور در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع و زیربنای 800 مترمربع احداث شده است.

حسین جانشین هزینه انجام شده برای احداث شرکت نوآوران فومنات را تاکنون 400 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: 2 میلیارد و 700 میلیون تومان برای اتمام کارخانه نیاز است.

وی اشتغالزایی شرکت مذکور را 40 نفر خواند و تصریح کرد: شرکت نوآوران فومنات سالانه به یک‌هزار و 200 تن مواد اولیه نیاز دارد.

صنایع تبدیلی موجب رونق کشاورزی می‌شود

مدیرعامل شرکت آرسو خزر واقع در شهرک صنعتی شفت نیز در بازدید مذکور تولید این کارخانه را دوغ و انواع نوشیدنی ذکر کرد و گفت: روزانه 50 تن شیر در مرحله نخست از دامداران تحویل می‌شود و 120 تن دوغ تولید می‌کنیم.

سیامک یحیی‌زاده سرمایه‌گذاری اولیه شرکت مذکور را 3.5 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 50 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر به صورت غیر مستقیم با راه‌اندازی کارخانه آرسو خزر مشغول کار می‌شوند.

وی با تاکید بر فرآوری محصولات کشاورزی در گیلان، خاطرنشان کرد: منابع محلی شیر مورد نیاز شرکت آرسو خزر را تامین می‌کنند و در صورت کمبود شیر از اردبیل و قزوین تهیه می‌شود.

یحیی‌زاده به راه‌اندازی واحد دریافت شیر به صورت خرد اشاره کرد و یادآور شد: روزانه 35 تن شیر در شفت تولید می‌شود.

تولید تخته از ساقه برنج محیط زیست را پاکیزه می‌کند

رئیس هیئت مدیره شرکت صنعت نیکان چوب‌پلاست نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به استفاده از ضایعات محصولات کشاورزی اظهار کرد: ساقه برنج را تبدیل به تخته می‌کنیم.

مسعود اعتصامی‌فر افزود: تولید چوب‌پلاستیک می‌تواند جایگزین محصولات ام‌دی‌اف شود ضمن اینکه ویژگی ضد آب و ضد موریانه دارد.

وی تولید سالانه شرکت صنعت نیکان چوب‌پلاست را 10 هزار تن در دو نوبت کاری خواند و تصریح کرد: ماشین‌آلات کارخانه وارد کشور شده و تا سه ماه آینده تولید آغاز می‌شود.

اعتصامی‌فر میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در شرکت مذکور را 2 میلیون و 300 هزار یورو و 2 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: 25 نفر در هر نوبت کاری فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت صنعت نیکان چوب‌پلاست مواد اولیه این کارخانه را از ضایعات محصولات کشاورزی و پتروشیمی عنوان کرد و گفت: تامین نیاز بازار داخلی و ورود به بازار کشورهای همسایه شمالی ایران از اهداف شرکت مذکور است.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول