اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی گیلان:

تحقق سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان نیازمند بازاریابی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی گیلان گفت: تحقق سرمایه‌گذاری خارجی نیازمند بسترهای اولیه اطلاعاتی، اطلاع‌رسانی و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و در نهایت بازاریابی دقیق است.

تحقق سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان نیازمند بازاریابی است

منصور مولایی‌پور امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت درباره عدم جذب سرمایه‌گذاری خارجی در پروسه کوتاه مدت در استان، اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذاری خارجی اقدامی نیست که یک شبه و طی یک فرایند کوتاه ‌مدت و حتی میان‌مدت انتظار تحقق آن را داشته باشیم.

وی با اشاره به برپایی همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در گیلان در 20 مهر سال جاری، افزود: برپایی همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری یکی از ابزارهای جذب سرمایه‌گذاری است و تحقق سرمایه‌گذاری خارجی که به بسترهای اولیه اطلاعاتی، اطلاع‌رسانی و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیاز دارد موضوعی بسیار مهم و پیچیده بوده و نیازمند بازاریابی دقیق است و نمی‌توان از همایش مذکور انتظار داشت که در این پروسه کوتاه مدت بازدهی داشته باشد.

دبیر ستاد سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان با بیان اینکه در راستای برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با نام «CSi» تشکیل شده است، اضافه کرد: در این مرکز از هر دستگاه متولی سرمایه‌گذاری یک نفر عضو برای تعلیم و پرورش فعالیت‌های سرمایه‌گذاری شناسایی شده تا این افراد با فراگیری آموزش‌های تخصصی در تحقق این حرکت اقتصادی نقش اصلی خود را ایفا کنند.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان اقتصاد و دارایی استان قراردادی را با دانشگاه گیلان منعقد کرده است و در این دوره از آموزش‌های فشرده و تخصصی که تاکنون 12 نفر شناسایی و جذب شده‌اند، آشنایی کامل با زبان خارجی، چگونگی برخورد با نوع عرضه کالا، مشتری‌مداری و نحوه برخورداری از آداب مشتری محوری، کوتاه کردن فرایند اداری و عدم درگیر کردن سرمایه‌گذاری با بوروکراسی اداری و چندین شاخص مهم دیگر آموزش داده می‌شود.

به گفته مولایی‌پور، حقوق مربوط به کپی رایت و بحث‌های حقوقی دیگر در قالب بسته‌های حمایتی برای سرمایه‌گذاران خارجی در مرکز خدمات «CSi» تشریح می‌شود.

وی افزود: برای نخستین بار در کشور در مرکز خدمات «CSi» افراد جذب شده در این مجموعه به زبان بین‌المللی مسلط می‌شوند و از طرف دیگر آموزش‌های لازم برای مدیریت جذب و جلب سرمایه‌گذاران خارجی به این افراد داده می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه درصد هزینه‌هایی که صرف همایش‌های سرمایه‌گذاری خارجی که یکی از زیرساخت‌های این مهم است می‌شود ‌باید با میزان جذب سرمایه‌گذاری چندین میلیارد دلاری که وارد استان می‌شود تعادل داشته باشد، اذعان کرد: تمام هزینه‌هایی که صرف این حرکت مهم و اقتصادی می‌شود ‌باید بر مبنای یک استاندارد تعریف شود.

وی ایجاد تولید، اشتغال، کار و فعالیت‌های اقتصادی بزرگ در استان را خروجی سرمایه‌گذاری خارجی دانست و عنوان کرد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی که نیازمند شناسایی، مطالعه و امکان‌سنجی دقیق است در روز همایش طی تفاهمنامه‌هایی مورد امضا قرار می‌گیرند که ‌باید با مکاتبات مختلف پیش از همایش این تفاهمنامه‌ها را نهایی و امضا کنیم.

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی گیلان خاطرنشان کرد: با نهایی‌شدن تفاهمنامه‌ها سرمایه‌گذار واقعی خارجی فعالیت خود را با راه‌اندازی خط تولید و دیگر سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه‌های مختلف استان در قالب یک پروژه آغاز می‌کند و سپس زمینه اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی در استان فراهم می‌شود.

وی تسهیل در فرایند پیچیده امور از جمله بازاریابی، مدیریت امور، تجهیز منابع انسانی، تجهیز منابع مالی، امور بانکی، بیمه‌ای، گمرکی و دیگر موضوعات مهم وابسته را خروجی جذب سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان عنوان کرد.

مولایی‌پور سرمایه‌گذاری خارجی را مانند درخت گردویی دانست که پس از کاشتن نهال آن در یک پروسه 10 ساله و بلندمدت محصول می‌دهد و در کوتاه‌مدت و میان‌مدت نیازمند پرورش و مراقبت است.

وی یادآور شد: بسیاری از کارهای نسنجیده و بدون مطالعه نیز امکان پاشیده‌شدن سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم می‌‌کند.

به گزارش فارس، نخستین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری خارجی در مجتمع فرهنگی و تفریحی زیباکنار رشت که قرار بود در اردیبهشت سال جاری انجام شود به دلیل فراهم نشدن بستر‌های لازم برپایی همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری خارجی به مهر امسال موکول شد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول