اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی صورت گرفت

صدور 4800 کارت قالی‌بافی به بافندگان فرش دستباف

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از صدور 4 هزار و 800 کارت قالی‌بافی به بافندگان فرش دستباف در استان خبر داد.

صدور 4800 کارت قالی‌بافی به بافندگان فرش دستباف

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عزیزالله صدیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: فرش دستباف در گذشته از رونق بسیاری در استان برخوردار بود به طوری که بیش از 18 هزار بافنده در استان فعالیت داشتند.

وی تصریح کرد: به دلیل عدم حمایت از فعالان عرصه فرش دستباف و بی‌توجهی به این صنعت، در سال‌های گذشته شاهد کاهش تولید فرش دستباف در استان بودیم که وزارت بازرگانی سابق و سازمان صنعت، معدن و تجارت جدید در دهه اخیر مسئولیت این بخش را بر عهده گرفت و گام‌های مؤثری در این راستا برداشته است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه در حال حاضر حمایت‌های بسیار خوبی از فعالان این بخش توسط معاونت بازرگانی داخلی صورت می‌گیرد گفت: تاکنون هفت هزار و 450 کارت صلاحیت فنی برای بافندگان فرش دستباف صادر شده است،

صدیقی خاطر نشان کرد: همچنین تاکنون 4 هزار و 800 کارت قالی‌بافی برای بافندگان صادر شده که با صدور این کارت‌ها بافندگان می‌توانند از بیمه بازنشستگی برخوردار شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت در بخش صنعت فرش دستباف نقش بسیار مؤثری در رفع بیکاری دارد عنوان کرد: با تدابیر اتخاذ شده قالی‌بافی در سال جاری در زمره مشاغل خانگی قرار گرفت که در رفع بیکاری بسیار حائز اهمیت بود.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به برپایی جشنواره فرش دستباف گفت: به منظور حمایت از فعالان عرصه فرش دستباف معاونت بازرگانی داخلی سازمان صنعت برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها را در دستور کار قرار داده که طی آن در هر واحد تولیدی یک نمایشگاه دایر خواهد شد.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول