اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام (ره) ملایر خبر داد

برگزاری دوره‌های آموزش قالی‌بافی در کمیته امداد ملایر

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر از برگزاری دوره‌های آموزشی قالی‌بافی در کمیته امداد این شهرستان خبر داد.

برگزاری دوره‌های آموزش قالی‌بافی در کمیته امداد ملایر

علی کولیوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار داشت: در راستای عملی کردن شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری در کشور مبنی بر حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، کمیته امداد ملایر نیز همچون سال گذشته اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش قالی‌بافی برای افراد زیر پوشش این نهاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی در این کلاس‌ها چهار ماهه است، گفت: این دوره‌ها به دو دوره دو ماهه مقدماتی و تکمیلی تقسیم می‌شود که مرحله نخست در اصطلاح مرحله "به‌بافی" فرش و مرحله دوم مرحله "عالی‌بافی" نامیده شده و دوره‌ها شامل آموزش‌های چله‌کشی، پودکشی، بافت و نقشه‌خوانی فرش است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر ابراز داشت: سرمایه ابتدایی در قالب وام غیرنقدی در مواد اولیه از سوی کمیته امداد به مددجوی فرش‌باف داده می‌شود و بعد از فروش فرش وام اعطایی تسویه شده و مابقی سود فرش از آنِ هنرجو است.

وی از آموزش 179 نفر در سال گذشته در آموزش فرش‌بافی توسط این نهاد در ملایر خبر داد و افزود: برای آموزش این افراد 15 میلیون و 460 هزار تومان هزینه شده است.

کولیوند ادامه داد: در سال جاری نیز با افتتاح آموزشگاه قالی‌بافی در ملایر و جوکار به تعداد بیشتری از مددجویان این نهاد آموزش‌های مقدماتی و تکمیلی داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استقبال مددجویان از این دوره‌ها بسیار خوب بوده و امیدواریم بتوانیم با امکانات بیشتر با کمک خیران این شهرستان در راستای رفاه حال خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد ملایر گام‌های بهتری برداریم.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول