اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه فرش دستباف آذربایجان‌غربی خبر داد

تولید 425 هزار متر مربع فرش در آذربایجان‌غربی/ بهره‌مندی 18 هزار نفر از بیمه قالیبافی

خبرگزاری فارس: رئیس گروه فرش دستباف آذربایجان‌غربی گفت: 425 هزار متر مربع فرش سالانه در استان تولید می‌شود.

تولید 425 هزار متر مربع فرش در آذربایجان‌غربی/ بهره‌مندی 18 هزار نفر از بیمه قالیبافی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، خلیل نوری پیش از ظهر امروز در کمیته فرش دستباف در میاندوآب اظهار داشت: در حال حاضر نخستین کالایی که در مرحله ثبت جهانی قرار دارد فرش دستباف بوده و این امر نشان‌دهنده اهمیت این کالا در عرضه‌های تجارت جهانی است.

وی در ادامه ظرفیت‌های استان برای توسعه صنعت فرش‌بافی را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان آذربایجان‌غربی دارای ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه صنعت فرشبافی است از این رو برای حفظ و توسعه این سهم باید آموزش‌های به‌بافی دستباف را بیش از پیش مورد توجه قرار داد.

نوری از تولید 425 هزار متر مربع فرش در سال در استان خبر داد و گفت: بیش از 105 بافنده در استان این میزان فرش را در سال می‌بافند.

وی با تاکید بر حمایت از قالیبافان استان تصریح کرد: در این راستا 22 هزار و 500 نفر از قالیبافان استان برای اخذ گواهی مهارت فنی و حرفه‌ای به سازمان فنی و حرفه‌ای استان معرفی شده‌اند که از این تعداد، 14 هزار نفر موفق به دریافت گواهی شده و 18 هزار نفر نیز از بیمه قالیبافی بهره‌مند شده‌اند.

رئیس بازرگانی میاندوآب نیز در ادامه این جلسه گفت: شهرستان میاندوآب دارای 20 هزار و 500 قالیباف است که از این تعداد 16 هزار و 500 نفر به طور مستمر و بقیه نیز به صورت فصلی مشغول به فعالیت هستند.

غلامعلی جعفری از تولید 19.5 درصد فرش استان در میاندوآب خبر داد و خاطرنشان کرد: 82 هزار متر مربع فرش دستباف سالانه در شهرستان میاندوآب تولید می‌شود و با توجه به ظرفیت‌های تولید فرش در این منطقه باید زمینه‌های تولید کمی و کیفی این کالا در میاندوآب تقویت شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول