اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهنوج:

قالیبافی جنوب کرمان نیازمند توجه مسئولان است

خبرگزاری فارس: فرماندار کهنوج گفت: باید به بحث قالیبافی در جنوب استان بیشتر توجه شود و صنایع دستی که جزو مشاغل زنان این منطقه بوده برای خود جایگاهی داشته باشد.

قالیبافی جنوب کرمان نیازمند توجه مسئولان است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان عباس اطمینانی شامگاه جمعه در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی شهرستان‌های جنوبی استان کرمان که با حضور سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد، اظهار داشت: حوزه باستانی هلیل حوزه‌ای بسیار گسترده و دامنه‌دار است که از شهرستان جیرفت آغاز می‌شود و تا جنوبی‌ترین منطقه استان به فاصله 400 کیلومتر ادامه دارد.
وی افزود: نخستین آثار باستانی در سال‌های 78 تا 79 در منطقه رمشک کشف شده است.
اطمینانی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 600 قطعه شی تاریخی در منطقه جنوب استان کرمان کشف و تحویل نماینده میراث فرهنگی شده است.
وی خاطرنشان کرد: باید بازسازی قلعه‌های تاریخی جنوب استان مدنظر میراث فرهنگی قرار گیرد تا هویت باستانی این منطقه بازیابی شود و نباید اجازه دهیم که میراث از بین برود.
اطمینانی گفت: باید به بحث قالیبافی در جنوب استان بیشتر توجه شود و صنایع دستی که جزو مشاغل زنان این منطقه بوده برای خود جایگاهی داشته باشد.
وی عنوان کرد: شغل عمده مردم جنوب استان که به فعالیت‌های سنتی مشغول بودند در حال فراموشی است و باید این مهم را مجددا زنده کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول