اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی فارس اعلام کرد

تبدیل قرارداد بیمه‌شدگان طرح قالیبافی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی فارس گفت قالیبافان زیر پوشش تأمین اجتماعی برای استفاده از مزایای کامل تأمین اجتماعی، باید تا آخر خرداد ماه سال جاری به شعب تأمین اجتماعی این استان مراجعه کنند.

تبدیل قرارداد بیمه‌شدگان طرح قالیبافی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان فارس، اسحق رائیجی اظهار داشت: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و همچنین الزام قانونی، از این پس حق بیمه  بافندگان قالی، قالیچه، گلیم و زیلو تنها با نرخ 27 درصد  محاسبه و پرداخت می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی صورت گرفته از سوی تأمین اجتماعی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، بیمه‌شدگان این طرح که تاکنون نسبت به تبدیل بیمه خود بر اساس قانون بیمه‌های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار (کددار) با ارائه گواهی مهارت فنی اقدام نکرده‌اند، باید تا پایان خرداد ماه سال جاری با مراجعه به شعب تامین اجتماعی این استان و ارائه گواهی مهارت فنی نسبت به تبدیل وضعیت بیمه خود از 14 درصد به 27 درصد اقدام کنند.

این مسئول با اشاره به میزان حق بیمه بافندگان قدیم تأمین اجتماعی گفت: مبنای محاسبه حق بیمه بافندگان قدیمی بر اساس نیمی از حداقل دستمزد ماهیانه بود که مشمولان این طرح  با پرداخت هفت درصد آن به عنوان حق بیمه، از حمایت‌های بازنشستگی، غرامت فوت و از کارافتادگی استفاده  می‌کردند که به دلیل مبنا قرار دادن نیمی از حداقل دستمزد در تعیین حق بیمه بافندگان، سابقه بیمه‌پردازی آنان نیز به میزان یک دوم سنوات منظور می‌شود، یعنی اگر بیمه شده‌ای شش سال حق بیمه بافندگی پرداخت می‌کرد، سنوات احتسابی بیمه‌پردازی مورد قبول وی به اندازه سه سال لحاظ می‌شد.

وی با اشاره به مزایای بخشنامه اخیر بیمه اجتماعی بافندگان فرش تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی در بخشنامه‌ای که سال گذشته برای زیر پوشش قراردادن قالیبافان و صنایع دستی شناسه‌دار ابلاغ کرد، مبنای ارائه خدمات کامل به بیمه شدگان طرح بافندگی فرش  را پرداخت حق بیمه بر اساس هفت درصد دستمزد کامل برشمرد و در این راستا موظف شد که با پرداخت هفت درصد دستمزد کامل از سوی بیمه شدگان و20 درصد مابقی از سوی دولت، علاوه بر بازنشستگی، فوت، از کارافتادگی، برخی تعهدات کوتاه‌مدت و احتساب سنوات کامل بیمه شدگان، خدمات درمانی را نیز به بیمه شدگان و افراد تحت تکفل آنان ارائه کند.

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی فارس در پایان  گفت: آن دسته از بیمه شدگان این طرح که از ابتدای سال جاری،  فیش شش ماهه پرداخت حق بیمه را دریافت کرده‌اند نیز باید تا زمان تعیین شده برای تبدیل وضعیت اقدام کنند. 

با ابلاغ قانون بیمه بافندگان فرش در سال 80، نزدیک به 27 هزار نفر تا کنون با ارائه کارت مهارت زیر پوشش حمایت‌های این سازمان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول