اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی آذربایجان‌ شرقی:

چتر بیمه قالیبافی بر سر 44 هزار نفر در آذربایجان‌ شرقی باز شد

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی آذربایجان ‌شرقی، از قرار گرفتن بیش از 44 هزار نفر قالیباف زیر پوشش بیمه قالیبافان در استان خبر داد.

چتر بیمه قالیبافی بر سر 44 هزار نفر در آذربایجان‌ شرقی باز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی، تراب حسنی با بیان این مطلب گفت: آذربایجان ‌شرقی در زمینه بیمه قالیبافان با توجه به اینکه 500 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در زمینه فرش در این استان فعالیت می‌کنند، دارای رتبه نخست در کشور است.
معاون بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی آذربایجان ‌شرقی ادامه داد: طی سال‌های 90 و 1389، 91 هزار و 785 نفر برای دریافت گواهی مهارت به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی شده‌اند که از این تعداد 79 هزار و 961 نفر موفق به طی آزمون و دریافت این گواهی برای ارائه به تأمین اجتماعی و بهره‌مندی از بیمه قالیبافان شده‌اند.
حسنی تعداد معرفی شده‌ها به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات بانکی را 3 هزار نفر عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دومین دوره جشنواره فروش فرش دستبافت نیز گفت: در نخستین دوره برگزاری این جشنواره، آذربایجان‌شرقی با بیش از 3 میلیارد تومان فروش در سطح کشور حائز رتبه برتر شد که امسال نیز این جشنواره از 22 بهمن تا 22 اسفند با همکاری سازمان بازرگانی آذربایجان ‌شرقی، اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستبافت، اتحادیه فروشندگان فرش دستبافت و خانه فرش تبریز در شهرستان‌‌های تبریز، مراغه، اهر، مرند و عجب‌شیر برگزار خواهد شد.
معاون بازرگانی داخلی سازمان بزرگانی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه صندوق بیمه قالیبافان حق تلاشگران این عرصه است، افزود: تلاش در راستای احقاق حق قالیبافان و جلوگیری از ورود افراد غیر قالیباف در زمینه استفاده از بیمه قالیبافان است و خوشبختانه آذربایجان ‌شرقی در این زمینه به عنوان سالم‌ترین استان کشور انتخاب شده است.
در ادامه این نشست، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان قالی شهرستان تبریز نیز مقدار اشتغالزایی فرش دستبافت را در سال 90 نزدیک به 17 هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: فرش کالای است که بیشترین ارزش افزوده را در پی دارد و باید تمام ارگان‌های دولتی و متولیان فرش در زمینه حل مشکلات این قشر کوشا باشند.
اسماعیل چمنی خواستار روان‌سازی مراحل اداری بیمه قالیبافی و همکاری بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به قالیبافان شد.
در ادامه این نشست از مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌ شرقی، مدیرکل اداره تأمین اجتماعی استان و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اهدای لوح سپاس به دلیل اهتمام در توسعه بیمه قالیبافان استان قدردانی شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول