اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فیروزکوه

600 متقاضی قالیبافی برای دریافت تسهیلات معرفی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فیروزکوه گفت: 600 پرونده در بخش قالیبافی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در این شهرستان معرفی شدند.

600 متقاضی قالیبافی برای دریافت تسهیلات معرفی شدند
داریوش همدانی در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: ثبت‏نام افراد در بخش مشاغل خانگی به صورت اینترنتی در سایت اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام می‏شود.
وی ادامه داد: در جریان ثبت‏نام در بخش مشاغل خانگی در سایت به هر فرد یک کد رهگیری داده می‏شود.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فیروزکوه افزود: برای افراد 214 عنوان شغل تعریف شده که هر فردی می‏تواند با ارائه مهارت‏‏ها و مدارک که از فنی و حرفه‏ای و یا جاهای دیگر دریافت کرده از خدمات و تسهیلات این بخش برخوردار شود.
همدانی تصریح کرد: دستگاه‏هایی از جمله جهادکشاورزی، فنی و حرفه‏ای، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اداره صنعت، معدن و تجارت در اجرای این طرح با ما همکاری دارند.
وی اضافه کرد: 111 رشته شغلی در بخش صنایع دستی، پنج رشته شغلی در بخش بازرگانی، 39 رشته در بخش جهاد کشاورزی و 59 رشته برای فنی و حرفه‏ای تعریف شده است.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فیروزکوه ادامه داد: تا نیمه نخست امسال نظارت‏های این طرح استانی بود و افراد باید پس از ثبت‏نام در سایت با گواهینامه‏های مهارت از این دستگاه‏ها به استان مراجعه می‏کردند و از آنجا برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‏شدند.
همدانی تاکید کرد: از نیمه دوم امسال این طرح به طور کلی شهرستانی شد و علاوه بر دستگاه‏های نام‏برده که خود متولی آموزش هستند، دستگاه‏های دیگر نیز وارد عمل شدند.
وی افزود: ادارات بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صندوق مهر رضا (ع) و کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله این دستگاه‏ها هستند که گردش کار این دستگاه‏ها نیز به همان صورت است.
همدانی اضافه کرد: دستگاه‏ها موظف هستند برای متقاضیان مجوزی صادر کنند که با کارت مهارت‏آموزی متفاوت است.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فیروزکوه افزود: این مجوز باید با دو امضا یکی از دستگاه‏های اجرایی نام برده و دیگری امضای رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایید و به صورت دبیرخانه‏ای بررسی شود و بعد از آن افراد به بانک‏های عامل معرفی شوند.
همدانی اضافه کرد: به غیر از بانک سپه همه بانک‏های شهرستان فیروزکوه در این زمینه اعتبار دارند.
وی اظهار کرد: اعتبار اولیه برای شهرستان فیروزکوه در بخش مشاغل خانگی 33 میلیارد ریال بوده که سقف آن برای هر نفر 50 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فیروزکوه بیان کرد: در این زمینه استقبال زیادی در حوزه قالیبافی شده است.
همدانی با بیان اینکه اتحادیه قالیبافان در شهرستان فیروزکوه در حدود 900 عضو دارد، تاکید کرد: این افراد از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت معرفی می‏شوند که البته در این حوزه اعتبارات لازم به ما ابلاغ نشده است.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فیروزکوه افزود: در صنایع‌دستی و بقیه عنوان‏های شغلی هم به ترتیب متقاضی وجود داشته است.
همدانی با بیان اینکه در حال حاضر پرونده‏هایی از دستگاه‏های اجرایی به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فیروزکوه رسیده است، گفت: 600 پرونده در بخش قالیبافی، 27 پرونده از فنی و حرفه‏ای، 22 پرونده از بهزیستی و 15 پرونده از میراث فرهنگی بوده است.
وی اضافه کرد: اگر پرداخت این تسهیلات منجر به ایجاد مشاغل شود، دستگاه‏های اجرایی این آمار را به صورت روزانه در سایت رصد به ثبت خواهند رساند.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فیروزکوه گفت: دستگاه‏های اجرایی باید ابتدا از پرداخت تسهیلات به افراد مطمئن شوند و بعد از آن نسبت به تکمیل اطلاعات در سایت رصد اقدام کنند.
انتهای پیام/ح10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول