اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمانشاه خبر داد

ساخت 78 مسجد با اعتبار 70 میلیارد تومان در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: استاندار کرمانشاه گفت: به برکت بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز در سطح استان کرمانشاه 78 مسجد با اعتبار 70 میلیارد تومان ساخته می‌شود.

ساخت 78 مسجد با اعتبار 70 میلیارد تومان در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دادوش هاشمی در بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز که در تالار انتظار کرمانشاه در حال برگزاری است اظهار کرد: کرمانشاه قدمگاه شهدای سرزمین بازی‌دراز و مرصاد است.

هاشمی ادامه داد: 20 مهر ماه سال 90 سفر مقام معظم رهبری کالبدی دیگر از لحاظ مادی و معنوی در روح کرمانشاه دمید.

وی با بیان اینکه برگزاری بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز از فرمایشات سفر مقام معظم رهبری به استان بود گفت: اردیبهشت ماه کارهای مقدماتی برگزاری اجلاس نماز را در استان شروع کردیم و به برکت نماز این موضوع را به صورت جدی در راس برنامه‌های کاری خود قرار دادیم و در این راستا کمیته‌های علمی پژوهشی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، احیای مساجد، ارزش‌یابی و ... را تشکیل دادیم.

استاندار کرمانشاه  افزود: بیش از هزار و 300 مقاله به اجلاس ارسال شد که 21 مقاله برگزیده شد.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی برای برگزاری اجلاس گفت: در این راستا نمایشگاه نماز و نهضت مسجد‌سازی را از یک هفته قبل از برگزاری اجلاس در استان دایر کردیم.

هاشمی 14 مسجد روستایی و 2 مسجد شهری را در سطح استان آماده بهره‌برداری عنوان کرد و ادامه داد: در بحث احیای مساجد قرار بود 70 مسجد در سطح استان ساخته شود که به برکت این اجلاس به 78 مسجد با اعتبار 70 میلیارد تومان افزایش یافت.

رئیس ستاد برگزاری بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز افزود: در دولت نهم و دهم توجه ویژه‌ای به ساخت مسجد شده است به‌طوری که قبل از این دولت خدمتگزار، 900 مسجد در استان داشتیم ولی اکنون این تعداد به هزار و 271 مسجد رسیده است.

وی رشد 25 برابری اعتبارات ساخت و بازسازی مساجد را در دولت نهم و دهم نشان از ارزش این دولت به فرهنگ نماز و نهضت مسجدسازی دانست.

هاشمی با بیان اینکه در سال 89، 44 درصد رشد اعتبارات برای ساخت مسجد داشته‌ایم گفت‌: در سال 90 این رقم به 115 درصد رشد رسید که در سال 91 به رقمی معادل 8.8 میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول