اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردکان:

مسئولان توجه بیشتری به نماز در مناطق دورافتاده نشان دهند

خبرگزاری فارس: فرماندار اردکان گفت: مسئولان توجه بیشتری به برگزاری نماز جماعت به ویژه در روستاهای محروم و مناطق دورافتاده نشان دهند.

مسئولان توجه بیشتری به نماز در مناطق دورافتاده نشان دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، احمد کمالی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اقامه نماز شهرستان اردکان با تاکید بر اصل تدین و دینداری در مردم شهرستان اردکان اظهار داشت: حضور افراد غیربومی در برخی موارد سبب ایجاد برخی ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌ها در این شهرستان شده است.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن نقش نماز به عنوان بزرگ‌ترین آمر به معروف و ناهی از منکر و ترویج این مقوله به ویژه در مراکز آموزش عالی، کارخانجات و مراکز صنعتی و تجاری می‌توان بسیاری از این مشکلات را برطرف کرد.

فرماندار اردکان از دبیر شورای اقامه نماز استان یزد خواست تا با دعوت از حجت‌الاسلام قرائتی برای سخنرانی در همایش نماز در اردکان نسبت به ارتقای بار محتوایی این برنامه همکاری کند.

کمالی ضمن استقبال از برگزاری همایش نماز در شهر اردکان گفت: تبیین نقش نماز در مجموعه‌های صنعتی و کارخانجات و رسیدن به این باور که این واجب دینی سبب افزایش توان افراد برای کارآفرینی، تولید بیشتر و ارتقای معنویت در مجموعه‌های انسانی می‌شود، از ضروریات امروز جامعه ماست.

فرماندار اردکان با اشاره به تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته توسط حجت‌الاسلام نبی‌پور، دبیر سابق شورای اقامه نماز استان یزد، حضور حجت‌الاسلام حبیبیان را به عنوان دبیر جدید در این کسوت خیر مقدم گفت و خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولان استان نسبت به بحث نماز در شهرستان‌ها به ویژه روستاهای محروم و دور افتاده شد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان یزد نیز در این نشست با تاکید بر امر فرهنگ‌سازی در زمینه نماز برای نونهالان، کودکان و نوجوانان گفت: برنامه‌ریزی در مهدهای کودک و مدارس برای آموزش و ترویج فریضه نماز در قالب شیوه‌های جدید و هنرمندانه نظیر نقاشی، داستان،انیمیشن، شعر و قصه از مهم‌ترین مواردی است که در اتاق فکر شورای اقامه نماز استان مطرح شده و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و خوشبختانه عزم جدی برای اجرای آن وجود دارد.

حجت‌الاسلام حبیبیان ادامه داد: این مهم در شهرستان‌هایی نظیر اردکان نیز که از ظرفیت‌های خوبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی برخوردار است، قابل اجرا خواهد بود.

دبیر شورای اقامه نماز شهرستان اردکان نیز در این جلسه، هماهنگی تمام ارگان‌های فرهنگی را برای برگزاری همایش نماز در شهرستان اردکان خواستار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین حاج اسماعیلی خاطرنشان کرد: حضور اقشار مختلف نظیر صاحبان صنایع، کارگران، اساتید و دانشجویان، مدیران مدارس و مشاوران و مربیان پرورشی در این همایش در ترویج و اشاعه فرهنگ نماز در شهرستان موثر خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای این برنامه شاهد تداوم هرچه بیشتر برکات و اثرات نماز در فضای شهرمان باشیم.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول